کد خبر: 35508
A

رویوران: دولت آمریکا بیش از این نمی‌تواند وجهه خود را در عرصه بین‌الملل تخریب کند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به صحبت های اخیر رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص فعالیت‌های تیم هسته‌ای و پیش بینی های انجام شده در مذاکرات گفت: برای تیم مذاکره کننده و تحلیلگران ایجاد تغییرات در دولت جدید آمریکا غیرقابل پیش‌بینی نبود و این امر به ویژه در ماه های آخر بیش از پیش خود را نشان می‌داد.

رویوران: دولت آمریکا بیش از این نمی‌تواند وجهه خود را در عرصه بین‌الملل تخریب کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین رویوران با اشاره به اظهارات حسن روحانی در خصوص گفت‌وگوهای انجام شده بین ایران و گروه 1+5 افزود: تحلیل آقای روحانی در خصوص شرایط انعقاد توافق هسته‌ای، تحلیل درستی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه انتخابات در آمریکا یک سال پس از توافق هسته‌ای انجام شد، افزود: با توجه به پیش رو بودن انتخابات رئیس‌جمهوری در آمریکا انتظار تغییر سیاست ها تا حدی در آمریکا وجود داشت ولی همانطور که رئیس‌جمهور گفت آمدن ترامپ در حقیقت برای خود آمریکایی‌ها هم قابل پیش بینی نبود و تا امروز هم ترامپ نتوانسته است رضایت غالب مردم این کشور را جلب کند.

وی ادامه داد: ترامپ در هر صورت توان ایجاد تاخیر در تعهدات آمریکا را دارد اما باید این را بدانیم که او با تمام قدرت سعی می کند خود را غیرقابل پیش‌بینی نشان دهد ولی در حقیقت به این شکل نیست.

رویوران گفت: نظام حاکم بر آمریکا تنها با اراده یک رئیس‌جمهور جابجا نمی شود بلکه ممکن است تنها دچار تاخیر شود. دولت آمریکا موظف است به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند و نمی تواند بیش از این وجهه خود را در عرصه بین‌الملل تخریب کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تغییرات به وجود آمده در آمریکا که به واسطه حضور ترامپ ایجاد شد، مقطعی است، گفت: با وجود اینکه این تغییرات اخلال گر است اما توان برهم زدن مذاکرات را ندارد و تا حدی پیش از مذاکرات هم ایجاد تغییراتی در آمریکا قابل پیش بینی بود و همه به ویژه در ماه‌های آخر که منتهی به امضای توافق شد انتظار تحولاتی در آمریکا را می کشیدند.

 وی ادامه داد: برخی گمان می کردند اوباما با امضای این توافق امتیازی برای انتخابات بعدی توسط دموکرات‌ها حاصل خواهد کرد ولی من با این نظر موافق نیستم و به عقیده من شرایط در آمریکا به نفع ایجاد تغییر حرکت خواهد کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر