کد خبر: 35566
A

سفرروحانی به سیستان/دیدار وزیرخارجه هند باظریف/قیمت احتمالی نفت دربودجه۹۷/حکم مصادره اموال ضراب

سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان، تکرار ادعاهای عادل الجبیر علیه ایران، تعیین ترکیب هیات ایرانی کمیسیون برجام منتظر چیدمان جدید وزارت خارجه، سفر وزیر خارجه هند به تهران، صدور حکم مصادره اموال رضا ضراب توسط یک دادستان ترک، قیمت احتمالی نفت در بودجه ۹۷، ایران به عنوان نایب رئیس کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، یازدهم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

اولین سفر استانی دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در چاچوب اولین سفر استانی دولت دوازدهم، رییس جمهور صبح امروز(شنبه) وارد فرودگاه زابل شد.سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  به سیستان و بلوچستان دو روزه خواهد بود. روحانی در بدو ورود به سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در این سفر طرح‌ها و برنامه‌هایی برای عمران و آبادانی بیش از پیش استان اعلام می شود.

رییس جمهور در جمع مردم زاهدان با اشاره به اینکه ما خواستار یک منطقه امن، قدرتمند و آباد هستیم گفت: ما در رقابت بادیگر همسایگان برای توسعه نبوده ، بلکه در همکاری با آنها هستیم. ما علاقه مندیم با همه کشورهای منطقه رابطه صمیمانه داشته باشیم. وی تاکید کرد: اگر بعضی از کشورهای منطقه با ما فاصله گرفته‌اند تقصیر خود آنها است ما خواهان این فاصله نبوده ایم ما نمی‌خواهیم بین ایران و کشورهای منطقه فاصله باشد نمی خواهیم بین ایران و دنیای عرب فاصله بیفتد.

***

وزیر اطلاعات، با اعلام اینکه تنازع و مشاجره باعث زمین گیر شدن امت‌ها می‌شود، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید همگرایانه در زمینه پیشبرد امور فعالیت کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی در جلسه  شورای اداری استان البرز ، گفت: با لطف خداوند، هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایستادگی دستگاه‌های مختلف نظام، خلافت خودخوانده داعش و مسائل بزرگ را پشت سر گذاشتیم اما دشمنان همچنان اسلحه خود را کنار نگذاشته‌اند و درصدد تلاش برای ایجاد سرپل‌هایی در کشورهای دیگر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در این مسیر نباید دچار غفلت شد.

همچنین امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه مقدم نداجا- ناوگان جنوب و همچنین فرمانده منطقه یکم امامت نداجا،گفت: دشمن به دنبال این است که بتواند شکافی باز کند اما نظام جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در خط رهبری حرکت کند، موفق است و در سایه همدلی و وحدت از تمامی گزندها به دور هستیم.

قره‌خانی با اشاره به تمدید کاهش تولید اوپک گفت: احتمالا قیمت نفت در بودجه ۹۷، ۵۵ دلار تعیین شود. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه اراده جدی در سقف تولید و قیمت در بین اعضای اوپک وجود دارد، گفت: پیش بینی می کنم که در قیمت نفت ثبات خوبی را در آینده خواهیم داشت.

حسین رویوران، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به صحبت های اخیر رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص فعالیت‌های تیم هسته‌ای و پیش بینی های انجام شده در مذاکرات گفت: برای تیم مذاکره کننده و تحلیلگران ایجاد تغییرات در دولت جدید آمریکا غیرقابل پیش‌بینی نبود و این امر به ویژه در ماه های آخر بیش از پیش خود را نشان می‌داد. وی تاکید کرد: دولت آمریکا بیش از این نمی‌تواند وجهه خود را در عرصه بین‌الملل تخریب کند.

در همین ارتباط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سومین نشست بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در رم با بیان اینکه  آمریکا در صورت خروج از توافق هسته‌ای دیگر قابل اعتماد نخواهد بود گفت: اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود پیامی بد به کشورهایی همچون کره شمالی خواهد فرستاد که به آنها می‌گوید برنامه هسته‌ای‌تان را کنار بگذارید.

وزیر خارجه هند در راستای دیدار با مقامات کشورمان و گفتگو پیرامون مسائل منطقه‌ای و دو جانبه‌ای به تهران سفر کرده است. سوشما سواراج در جریان سفر به تهران ظهر امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در ساختمان وزارت خارجه دیدار و رایزنی کرد. در این دیدار، ظریف با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور، اظهار کرد: افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار، علاوه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای نشان‌دهنده اهمیت این بندر در توسعه منطقه‌ای و راه‌های ارتباطی کشورهای آسیای مرکزی با دیگر کشورهای جهان از طریق دریای عمان و اقیانوس هند است. وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار بر اهمیت روابط هند با جمهوری اسلامی ایران و لزوم تعمیق و گسترش آن تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد که ایران درمنطقه نقش تخریبی دارد و از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند. عادل الجبیر دراظهاراتی در کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در شهر رم برگزار شد مدعی شد: ایران در سوریه، عراق و لبنان نقش منفی دارد و این نقش از سال ۱۹۷۹ و پس از انقلاب ( اسلامی ایران ) آغاز شد.

در بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی،به اتفاق آراءایران نایب رئیس کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی شد.بر این اساس علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه سمت نایب رئیس این کنفرانس را عهده‌دار شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه برای تعیین ترکیب هیات ایرانی کمیسیون برجام منتظر چیدمان جدید وزارت خارجه هستیم گفت: ترکیب هیات ایرانی شرکت‌کننده در کمیسیون مشترک برجام در یکی دو هفته آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با بیان اینکه شورای نگهبان از هرگونه گفت‌وگو و صحبت در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند، گفت: پیشنهاد برخی از چهره‌ها در قالب رایزنی سیاسی مطرح شده بود که باید بگویم شورای نگهبان سیاسی نیست که رایزنی سیاسی کند، اما در حوزه قانون اگر انتقاد و پیشنهادی باشد استقبال می‌کند.

یک دادستان ترک حکم مصادره اموال رضا ضراب را صادر کرد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یک روز پس از آنکه رضا ضراب تاجر طلای ایرانی ـ ترکیه متهم به دور زدن تحریم‌های ایران در دادگاهی در آمریکا علیه دولت کشورش و هالک بانک شهادت دارد، یک دادستان ترک حکم مصادره اموال وی را صادر کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر