کد خبر: 35602
A

لاریجانی: در سه قوه اختلاف چندانی نداریم/۴

علی لاریجانی با اشاره به اهمیت جلسه سران قوا گفت: ما در سه قوه اختلاف چندانی نداریم و برای حل مشکلات نیاز به هم‌افزایی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس مجلس در گفت و گوی تلویزونی خود بهمناسبت روز مجلس درخصوص انتقادات به قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانونمالیات بر ارزش افزوده موقتی بود و دوره  آن در حال تمام شدن است. در مورد این قانون بایدصندوق های مکانیزه طراحی می شد که درحال طراحی است؛ در قانون مالیات بر ارزشافزوده تاکید شده که باید مطمئن شویم تولید کنندگان مورد حمایت قرار گیرند و برخیصنوف مانند فرش و... باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

اهم سخنان وی از این قرار است:

یارانه‎ها نمی‎تواند مختص به افراد تحت پوششباشد

*این پیشنهاد را که یارانه‌ها فقط به افراد تحتپوشش اختصاص پیدا کند را شنیده‌ام اما این کامل نیست؛ افراد زیادی هستند کهنیازمندند اما جزو افراد تحت پوشش کمیته‌های امداد نیستند؛ این موضوع در حال کارشدن است و در جلسه سران قوا نیز بررسی شده است .

جلسه‎های سران قوا ادامه دارد

* ما در سه قوه اختلاف چندانی نداریم؛ باید برایحل مشکلات از ظرفیت‌های قوا استفاده شود و در برخی چالش ها نیاز داریم هر سه قوه باهم کار کنند؛ مانند مساله موسسات مالی اعتباری. چراکه اینموضوعات تنها از طریق یک قوه قابل حل نیست؛ لذا نیاز به هم افزایی قوا داریم و قطعااین جلسات ادامه پیدا می کند.

*موضوع قانون گذاری هم نیاز به تصویب دارد و همنظارت و تاکید بر اجرا؛ بنابراین مجلس هم باید برای اجرای قوانین وقت بگذارد وهم  باتوجه به تغییر شرایط، نیاز به اصلاحقوانین وجود دارد. مضاف برآنکه موضوعات جدید نیز پدید می آید که قانون لازم دارد؛ اما قبول دارم نباید برای هر چیز کوچکی قانون وضعکنیم.

باید برای دریاچه‌ها حق آب درنظر گرفت

*مسئله هوا موضوع مهمی است و قانونی که تصویب شدامر جامعی است که باید همه موارد آن با هم اجرا شود. برای مثال استانداردهایاتوموبیل باید بیشتر شود. در این راستا قانون تصویب کردیم که کنترل براستاندارهای اتومبیل بیشتر شود، یا درمورد کارخانه‌ها باید نظارت‌ها و کنترل آنهاافزایش پیدا کند. لذا در قانون هوای پاک همه موارد باید با هم رعایت شود که اگراجرا شود شرایط مطلوبی به وجود خواهد آمد. این موضوع تنها مختص به تهران نیست.

*یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد موضوع غبارو خشکی های دریاچه ها مانند دریاچه ارومیه و ... است که باید برای اینها فکر شود. یعنی باید حق آبی درنظر گرفته شود تابتوان این دریاچه ها را احیا کرد. ما کشور خشکی داریم اما اینهامشکلات زیست محیطی برای ما به وجود خواهند آورد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر