کد خبر: 35607
A

پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه برای ساماندهی حاشیه نشینان و اصلاح نظام درآمدی استان

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از برگزاری نشست مشترک کمیته راهبردی مجمع امید تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه با محوریت بررسی مشکلات بودجه ای استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن علیجانی امروز- شنبه- با بیان اینکه نشست مشترک کمیته راهبردی مجمع امید و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز با محوریت بررسی مشکلات بودجه ای و شهری استان برگزار شد، گفت: برای برگزاری این جلسات یک کمیته مشترک بین مجلس و شورای شهر تهران با 6 عضو به منظور هم افزایی بیشتر تشکیل شده که در واقع یک اتاق فکر است تا از این طریق بتوان مشکلات شهروندان را مرتفع کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و گسترش حمل ونقل تهران در نشست امروز مطرح شد، افزود: بررسی موضوع اختصاص ردیف بودجه برای ساماندهی حاشیه نشینان استان در دستور کار قرار گرفت و از سویی پیشنهاد شد ردیف های بودجه ای قطار حومه ای مانند تهران- پردیس و تهران- اسلامشهر تبدیل به ردیف مترو شود.
علیجانی آسیب های اجتماعی، حمل ونقل عمومی و توسعه مترو را از موضوعات مطروحه در نشست امروز دانست و بیان داشت: اصلاح نظام درآمدی استان تهران و به عبارتی اصلاح نظام مالیاتی نیز مورد توجه قرار گرفت؛ در این رابطه 50 درصد کل بودجه کشور در استان تهران تامین می شود اما متاسفانه تنها 2 درصد از این مالیات به تهران بازمی گردد بنابراین در این نشست به رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد، نظام درآمدی استان اصلاح شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: همچنین پیشنهاد شد به احیای ردیف بودجه سال های 84 و 85 برای بافت های فرسوده توجه شود؛ برخی از شهرستان های استان تهران مانند فیروزکوه و پردیس بیمارستان نداشته و ردیف بودجه ای نیز برای تحقق این امر اختصاص داده نشده است بنابراین بر لزوم توجه به این موضوع تاکید شد.
علیجانی ادامه داد: براساس قانون درخواست شد که سهم تهران از عوارض آلایندگی و جریمه ها پرداخت شود زیرا 3 هزار میلیارد تومان از این طریق به دست می آید اما به تهران هیچ گونه اعتباری اختصاص نمی یابد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین پیشنهاد شد بودجه هایی برای انجام و تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در نظر گرفته شود، زیرا در استان تهران 211 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی وجود دارد که اگر منابع آبی مناسب برای آنها تامین شود می توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران متوسط بارش در کشور را 220 میلیمتر دانست و خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان معتقد هستند که این میزان تا 180 میلیمتر نیز کاهش می یابد این در حالی است که 30 میلی متر مکعب پساب در کشور تولید می شود که تنها یک میلیارد متر مکعب آن تصفیه می شود؛ البته در برنامه ششم توسعه دیده شده که این میزان به 30 میلیارد مترمکعب برسد و چنانچه ردیف بودجه ای نظر گرفته شود می توان به اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
علیجانی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد برای آبخیزداری منابع طبیعی با توجه به مباحث زیست محیطی و آلودگی هوای تهران بودجه هایی تخصیص یابد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست بر لزوم توجه به مسکن مهر استان تهران به ویژه پردیس تاکید شد، افزود: تقاضا کردیم برای تکمیل مسکن مهر ردیف های بودجه در نظر گرفته شود.
به گزارش خانه ملت، عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه ضرورت تخصیص بودجه برای مقاوم سازی بیمارستان های پایتخت و مدیریت بحران برای پیشگیری از کاهش خسارات زلزله احتمالی در نشست امروز پیگیری شد، تصریح کرد: همچنین پیشنهاد شد بودجه ای به منظور بهبود اشتغال و تقویت تولید استان از محل هدفمندی یارانه ها تخصیص یابد؛ البته شهرداری تهران 350 میلیارد تومان سهم دولت را از هدفمندی پرداخت می کند و اگر دولت سهم خود را از منابع هدفمندی پوشش دهد در جهت بهبود مترو می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر