کد خبر: 35660
A

نخست‌وزیر پیشین اردن: ایران یک قدرت پر نفوذ منطقه‌ای است

نخست‌وزیر پیشین اردن در یک سخنرانی با اشاره به این‌که ایران یک قدرت منطقه‌ای است گفت: به نظر من بدترین تعامل با ایران از جهت و منظر مذهبی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از اسپوتنیک عربی، احمد عبیدات، نخست‌وزیر پیشین اردن در یک سخنرانی در سمیناری تحت عنوان « روابط عربی ـ منطقه‌ای، واقعیت و افق‌ها» که در امان برگزار شد، گفت: گزینه‌های زیادی برای تعامل با ایران وجود دارد اما خطرناک‌ترین و بدترین تعامل با ایران تعامل از جهت مذهبی است.

وی افزود: این گزینه دامی است که سازمان‌های صهیونیستی در زمان جنگ با آمریکا با شوروی برای عرب‌ها و مسلمانان ساختند.

این مقام سابق اردنی ادامه داد: آنها (صهیونیست‌ها) اکنون نیز می‌خواهند میان شیعه‌ها و اهل سنت جنگ ایجاد کنند، جنگی که هیچ‌کس نتایج آن را نمی‌داند و همچنین نمی‌داند چگونه و چه زمانی پایان می‌یابد.

وی در رابطه با روابط ایران با کشورهای عربی با طرح این ادعا که ایران در عراق و سوریه دخالت می‌کند، گفت: ایران به یک قدرت منطقه‌ای پر نفوذ و بلند پرواز تبدیل شده است.

عبیدات در ادامه با اشاره به اینکه امروزه توقف جنگ یمن از مهم‌ترین مسائل است و این امر آغازی برای خروج کشورهای عربی از تنگنا است، گفت: کشورهای عربی لازم است استراتژی جدیدی برای تعامل با ایران را به کار گیرند.

نخست‌وزیر پیشین اردن گفت: کشورهای عربی هیچ‌گونه طرحی برای مقابله با طرح ایران در منطقه نداشته‌اند و اکنون لازم است با این حقیقت روبه‌رو شوند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر