کد خبر: 35671
A

دستیابی به تکنولوژی باتری هسته ای/نامه رییس سیا به سلیمانی/روایتی از تأثر جنتی برای ردصلاحیت ها

روایت مجید انصاری از تأثر آیت‌الله جنتی برای ردصلاحیت‌ها، آخرین وضعیت شکایت از مرکز مشاوران حقوقی در دیوان عدالت اداری، نامه رییس سازمان سیا به سردار سلیمانی، دستیابی ایران به تکنولوژی باتری هسته‌ای، قلاب آژانس و طعمه‌ای به نام بند T، رسیدگی ویژه به پرونده ضرب و شتم منجر به فوت کودک ۳ ساله گنبدی، افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، انتخاب سردار سلیمانی به عنوان موفق‌ترین فرمانده نیروهای مسلح، همایش طلوع حقیقت، اظهارات آملی لاریجانی در همایش بسیج حقوقدانان و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، دوازدهم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی انقلاب تصریح کردند: خیلی متشکّریم از برادران عزیز که یاد شهدا را با این فعّالیّت گسترده‌ای که تشریح کردند احیاء میکنند. ما به این نامها، به این یادها نیاز داریم؛ کشور احتیاج دارد همیشه یاد شهدا زنده باشد. برترین شخصیّت‌های تاریخ قرنهای اخیر را ما در این دوره در بین همین جوانها دیدیم. همین جوانهایی که از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان اصفهان و بقیّه‌ی جاهای کشور، سر بلند کردند و شتافتند برای فداکاری و از خودشان لیاقت نشان دادند در دفاع از کشور و دفاع از انقلاب، همین‌ها واقعاً چهره‌های درخشان تاریخ ما هستند.

ایشان همچنین در دیدار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برگزیدگان جشنواره مالک‌اشتربا بیان اینکه بهترین نیروی انسانی در نیروهای مسلح باشد تا ملت آسیب‌ناپذیر بماند افزودند: لازمه پیشگامی در موفقیت‌ها، استمرار حرکت رو به جلو و بدون توقف است، بنابراین باید در هر بخش که مسئولیت و وظیفه‌ای برعهده دارید، بی‌وقفه و مستمر، کار و تلاش کنید.

فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رییس جمهور و میهمانان خارجی از ۱۷ کشور جهان و مسوولان و مقامات کشوری و لشگری به بهره برداری رسید.روحانی پس از بهره‌برداری از این طرح با بیان این که اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار موقعیت این منطقه را ممتازتر می کند، تصریح کرد: کریدور شمال - جنوب برای منطقه و جهان بسیار حائز اهمیت است و امروز خوشحالیم که اولین فاز آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم فازهای بعدی را احداث و ظرفیت نهایی این بندر را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی همچنین طی سخنانی در مراسم  بهره برداری از طرح توسعه بندر و اسکله شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: تعادل سرآغاز وحدت و همبستگی است واعتدال راهی است که ما را به تعامل سازنده و گسترده می رساند. روحانی با بیان اینکه سرآغاز اعتدال باور همدیگر است گفت:باید همدیگر را به رسمیت بشناسیم. باید مردم منطقه منافع کشورهای همسایه و مردم دیگر  را به رسمیت بشناسند و اقوام، فرهنگ و قومیتها را زیر چتر فرهنگ ملی کشورهای منطقه به رسمیت بشناسند.مذاهب هم باید همدیگر را به رسمیت بشناسند، به زور، با عصبانیت و با شعار و خشونت هیچ کس را نمی توان از مسیری به مسیر دیگر هدایت کرد. اگر کسی فکر می کند دین و مذهبش بهتر است باید با عملش نشان دهد نه با زبان.

هشتمین جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از یگانها و فرماندهان برتر نیروهای مسلح برگزار شد. در این مراسم نیروی قدس سپاه به عنوان برترین نیرو و سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی به عنوان موفق ترین فرمانده نیروهای مسلح انتخاب شدند.

همچنین واشنگتن پست از نامه رییس سازمان سیا به سردار سلیمانی خبر داد و نوشت که رئیس سازمان سیا در ادعایی از ارسال نامه به سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس خبر داده و گفته است او این نامه را نخواند.

مجید انصاری معاون سابق رئیس‌جمهوری و نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی درنشست «مجلس، انتظارها و عملکردها»  با اشاره به درک خود از نزول جایگاه مجلس و نمایندگان و حرف‌ها و امتیازگیری‌ها از دولت به بیان روایتی از تأثر آیت‌الله جنتی برای ردصلاحیت‌ها پرداخت و گفت: یک بار از آیت‌الله جنتی وقت گرفتم و نشستی با ایشان داشتم و گفتم نتیجه سخت‌گیری‌های سیاسی شما، ردصلاحیت افراد شجاع و سالم و حضور چهره‌های شائبه‌دار و اهل شعار و ریا در مجلس شده است. آیت‌الله جنتی متأثر شد و حتی از من خواست اطلاعاتم را درباره برخی سخنان نمایندگان به ایشان بدهم، اما من گفتم ما نهاد اطلاعاتی نیستیم و این شیوه درستی نیست؛ برای اصلاح باید روند انتخاب اصلاح شود.

علی لاریجانی ظهر امروز پیش از سفر دو روزه به روسیه به منظور حضور در کنفرانسی با موضوع مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران به بیان اهداف این سفر پرداخت و گفت: اصل این سفر برای حضور در کنفرانس بین المجالس درباره مبارزه با مواد مخدر است که در حاشیه آن جلسه مهمی نیز با روس ها خواهیم داشت. رئیس مجلس شورای اسلامی مبارزه موثر با مواد مخدر را نیازمند برخورد با سرمنشاء‌های این جریان خواند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت:کسانی که اماکن عمومی را آتش زدند فریب خورده‌اند و فاقد مبانی اعتقادی برای اقدام خود هستند. حسین ذوالفقاری در حاشیه گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های بسیج استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه درباره خرابکاری‌های اخیر عده‌ای وابسته به یک فرد فراری خارج از کشور در تهران که اقدام به آتش زدن درب‌های باشگاه پرسپولیس را داشته است، گفت: تعدادی از افراد وابسته به این فرد بازداشت شده‌اند؛ البته عدد آنها قابل توجه نیست اما عمده آنان بازداشت شده‌اند.

همایش طلوع حقیقت

همایش طلوع حقیقت به مناسبت سالگرد نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این همایش گفت: غربی‌ها پذیرفته‌اند که دوران گذاری که در آن حضور داریم خاصیت ویژه‌ای دارد و آن این است که امروز به سوی جهان پساغربی حرکت می‌کنیم. ظریف در حاشیه این مراسم با اشاره به خبر توصیه لاوروف برای شروع مذاکره میان ایران و عربستان گفت: من و لاوروف اصلا یکدیگر را ندیدیم.

همچنین علی اکبر ولایتی با بیان اینکه باید با منافقین و جاهلیت امروز هم اندیشه‌ای و هم عملی مبارزه کرد، گفت: داعش نسخه شرقی بلک واتر است؛ مزدورانی که پول دریافت می کنند تا مسلمانان و دیگر مردم را بی دلیل بکشند و چهره مخدوشی از اسلام ارائه کنند. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه مراسم  تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود و تقویت توان دفاعی‌اش از کسی اجازه نمی‌گیرد.

در ادامه این همایش حمیدرضا مقدم فر  مسئول ستاد ترویج و تبلیغ نامه رهبری به جوانان غربی گفت:نامه‌های مقام معظم رهبری یک اتفاق خاص و نقطه عطفی در این دوران از تاریخ است.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز با ابراز تاسف از شرایط کنونی جهان اسلام افزود: متاسفانه مزدوران اطراف و کسانی که از تمدن امروز بهره‌ای نبرده‌اند و دستشان خالی است، کسانی که نسل در نسل به عنوان شاهزاده می خواهند حکومت کنند، کسانی که حتی به خود رحم نمی کنند و از جنایتهای صورت گرفته در منطقه پشتیبانی می کنند مارا متهم می کنند. مقام معظم رهبری در همان نامه نوشتند که شخصیتی مثل شیخ نمر چه کرده بود که او را کشتند و سرش را بریدند؟

***

قلاب آژانس و طعمه‌ای به نام بند T

سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی در ۲ آذر در نشست فصلی شورای حکام خواستار اصلاح بند ۲۶ آخرین گزارش یوکیا آمانو درباره اجرای برجام در ایران شد، اما بند ۲۶ گزارش آژانس چه می‌گوید؟ رضا نجفی اعلام کرد: ایران تحفظ قوی خود را نسبت به برخی تفاسیر خودسرانه جدید که بر خلاف متن صریح بخش‌های مختلف ضمیمه ۱ برجام و سابقه مذاکرات مربوط به آن مطرح شده، به ثبت رسانده است.

دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران از دستیابی ایران به تکنولوژی باتری هسته‌ای خبر داد. علی‌اصغر زارعان  اعلام کرد: دانشمندان نخبه کشور به تکنولوژی تولید باتری هسته‌ای دست یافتند که با این کار در ردیف پنج کشور دارنده این فن‌آوری قرار گرفتیم.

سمینار امنیت منطقه ای در غرب آسیا

صبح امروز سمینار "امنیت منطقه ای در غرب آسیا: چالشها و روندهای نوظهور" که از سلسله پیش نشست‌های کنفرانس امنیتی تهران که قرار است در دی ماه در تهران انجام شود، برگزار شد.

در این سیمنارسید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: توطئه‌های غرب و کشورهای عربی مرتجع علیه ایران نه تنها موجب قطع ید ایران از منطقه نشد، بلکه به نفوذ بیشتر ایران در منطقه انجامید. وی همچنین در حاشیه این مراسم حزب‌الله، حشدالشعبی و یمن را هویت‌های جدیدی در منطقه دانست که نمی توان آنها را نادیده گرفت و گفت: آنچه در عراق و سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی دیدیم نمونه بازی جدی هویت‌های جدید بود.

در این سمینار رییس موسسه بین المللی تحقیقاتی ابرار معاصر ایران گفت: از اهداف کنفرانس امنیتی تهران ایجاد نوعی اجماع سازی در داخل کشور و نزدیک کردن حوزه اجماع و حوزه فکری و دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی است. سیدجلال دهقانی فیروز آبادی مدیرکل حوزه ریاست شورای راهبردی روابط خارجی نیز  گفت: مذهب عاملی متغیر در استراتژی ژئوپلیتیکی ایران است و کشوری می‌تواند قدرت منطقه‌ای خود را حفظ و تداوم بخشد که از همه عوامل ثابت و به ویژه عوامل متغیر ژئوپلیتیکی خود بهره مند شود.

***

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت:پرونده ضرب و شتم منجر به فوت کودک ۳ ساله گنبدی به طور ویژه رسیدگی می‌شود. هادی هاشمیان اظهار کرد: پدر این کودک بازداشت شده و پرونده او به اتهام قتل و ایراد صدمه بدنی در دادسرای عمومی و انقلاب گنبدکاووس در حال رسیدگی است.

یک وکیل دادگستری با تشریح آخرین وضعیت شکایتش درباره برگزاری مجدد آزمون توسط مرکز مشاوران حقوقی در دیوان عدالت اداری گفت: در حال حاضر و برخلاف برخی اظهارنظرها تاکنون به اصل شکایات مطروحه از مرکز امور مشاوران در دیوان عدالت اداری رسیدگی نشده است و اصل شکایات مطروحه به طرفیت مرکز امور مشاوران قوه قضائیه در کمیسیون‌های تخصصی دیوان عدالت اداری در دست بررسی کارشناسان دیوان عدالت است.

در همین ارتباط سیدمهدی حجتی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در یادداشتی به اظهارات چند نماینده درباره آزمون وکالت واکنش نشان داد و تاکید کرد که نمایندگان باید توجه داشته باشند که مطالباتی را به وجود نیاورند که بعد خودشان هم نتوانند پاسخگوی آن باشند.

رییس قوه‌ قضاییه گفت: در درون کشور کسانی علیه قوه‌ قضاییه و مسئولان این دستگاه دروغ‌هایی را می گویند، آقایی که در چند دقیقه صحبت کردند و از مسئولان سابق بوده، ۵۰ حرف خلاف واقع علیه قوه‌ قضائیه گفته است. آیت‌ الله صادق آملی لاریجانی در همایش بسیج حقوقدانان گفت: ادعای پشتوانه مردمی داشتن و از پشت به نظام خنجر زدن، آیا قابل قبول است؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت:عطف به ماسبق شدن حضور اقلیت‌های دینی در شورای شهرها نیازمند تصریح قانون است. عباسعلی کدخدایی در خصوص تصویب طرح مجلس درباره حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهرها گفت: زمانی که این مصوبه بدست ما برسد، در خصوص آن تعیین تکلیف خواهیم کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر