کد خبر: 35792
A

نرمش مقامات در مورد حصر/انتقال مهدی جهانگیری به تهران/توضیحاتی در مورد وضعیت سفارت ایران درصنعا

توئیت رئیس جمهوری در مورد رکورد شکنی سهراب مرادی، پایان اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه با کانکس تا یک ماه آینده، سفر ظریف به مسکو، نرمش مقامات کشور در موضوع حصر، تکذیب خبر حمله به سفارت ایران در صنعا، انتقال «مهدی جهانگیری» نیز به تهران، تشریح روند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در قوه قضاییه، حضور بقایی، جوانفکر و خراسانی در دادسرا، تکریم و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، سیزدهم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،

رئیس جمهوری با اشاره به رکورد شکنی سهراب مرادی وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان، در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: «‏درخشش سهراب مرادی با کسب ۳ نشان طلا و ثبت رکورد جدید جهانی، همراه با تلاش و افتخارآفرینی دیگر وزنه‌برداران کشورمان در مسابقات جهانی وزنه برداری، دل همه ایرانیان را شاد کرد.

سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای سومین بار از لحظه وقوع زلزله سرپل ذهاب به کرمانشاه سفر کرده بود در بدو ورود در محل قرارگاه شهید جعفری با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه استانی برای اطلاع از روند خدمت رسانی های سپاه و بسیج ، تشکیل جلسه داد. وی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده از پایان اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه با کانکس تا یک ماه آینده خبر داد .

کمال دهقانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل مشروعیت رژیم اشغالگر قدس زیر سوال است، تاکید کرد که قدس جزو لاینفک فلسطین است.

در همین ارتباط حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه قصد ترامپ برای انتخاب قدس به عنوان پایتخت به دلیل شکنندگی ساختار سیاسی کشورهای عربی است گفت: با فشارهای لابی صهیونیستی، ترامپ موضوع پذیرش بیت المقدس به عنوان پایتخت جدید اسرائیل را بررسی کرده است.

عربستان از شرکت‌های آمریکایی برای همکاری هسته‌ای دعوت کرد. وزیر انرژی عربستان تاکید کرد که این کشور برای همکاری در توسعه برنامه هسته‌ای عربستان از شرکت‌های آمریکایی دعوت به همکاری کرده است. این اظهارات پس از گفت‌وگوی وزیر انرژی عربستان و ریک بری همتای آمریکایی او مطرح شد.

به منظور شرکت در نشست وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر ظریف عازم مسکو شد. نشست وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر (ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان) در روزهای سیزدهم و چهاردهم آذرماه در مسکو برگزار می‌شود. نشست مسکو هفتمین نشست وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر است.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر مکرون مبنی بر لزوم مذاکره با کشورمان درخصوص کاهش توان دفاعی ایران گفت: فرانسوی‌ها در بیان و کلام‌شان مسائل را با دقت و ظرفیت بیشتری تحلیل کنند.

سفیر کشورمان در عراق نیز با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ایرج مسجدی در این دیدار با تاکید بر حمایت  ایران از عراق و تقویت همکاری مشترک گفت: ایران به منظور حفظ منافع تمام ملت‌های منطقه آماده حمایت از تمام ملت عراق با تمام  گروه‌های این کشور است.

حمله به سفارت ایران در صنعا تکذیب شد.اخباری از برخی منابع مبنی بر حمله به سفارت کشورمان در صنعا منشتر شده بود که منابع آگاه آن را تکذیب کردند. در ساعات گذشته یک رسانه سعودی مدعی شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن در اثر یک درگیری داخلی میان حزب‌های یمنی آتش گرفت.

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره انتشار خبری مبنی بر حمله به سفارت ایران در صنعا توضیحاتی ارائه کرد و با اشاره به اینکه کارمندی در سفارت‌ نداریم گفت: آتش‌سوری سفارت ایران در صنعا صحت ندارد.

رییس دانشگاه علوم قضایی ضمن تشریح روند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در قوه قضاییه به تفاوت‌هایی که بین دانشگاه علوم قضایی و دیگر دانشکده‌های حقوق وجود دارد، اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم قضایی تنها دانشگاه جامع حقوق است. محمدجواد شریعت باقری با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه علوم قضایی، اظهار کرد: امروز موضوع منابع انسانی در دنیا بسیار دارای اهمیت است؛ چرا که سازمان‌ها را همین نیروهای انسانی می سازند.

تودیع و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران

«اسفنانی» به تعزیرات حکومتی تهران آمد. محمدعلی اسفنانی - نماینده سابق مجلس و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی - به عنوان مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی استان تهران معرفی شد.

در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران جمال انصاری رییس سازمان تعزیرات حکومتی  با بیان اینکه مردم تعزیرات را نمی شناسند تاکید کرد: باید در این راه بیشتر تلاش کنیم تا مردم دسترسی راحت تری به تعزیرات داشته باشند. وی افزود: به‌دنبال دسترسی بهتر مردم به سازمان تعزیرات هستیم.

همچنین محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه اگر دولتی نتواند حداقل های زندگی را تامین کند نمی تواند ادعای توانمند بودن داشته باشد، گفت: چند قیمتی بودن یک کالا شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

محمد محمدی ، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در مراسم تکریم خود مطرح کرد: آن موقع که خیلی‌ها در خواب ناز بودند، تعزیراتی‌ها در میدان بودند.

***

حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و خراسانی صبح امروز در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حضور یافتند.اتهامات این افراد تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی عنوان شده است.

«مهدی جهانگیری» نیز به تهران منتقل شد. یک منبع آگاه از رویت «مهدی جهانگیری» صبح امروز در پرواز کرمان – تهران جهت انتقال وی به تهران خبر داد.

همچنین علی مطهری در همایش بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه اراده مسئولین کشور بر حل موضوع حصر است، گفت که در حال حاضر نرمشی در مقامات کشور در موضوع حصر به وجود آمده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، تاکید کرد: دانشجویان ابزار سیاسی دیگران نشوند و با نقد سازنده به اصلاح امور کمک کنند. رییس قوه قضاییه همچنین بزرگترین سلاح امروز سلطه گران را تفرقه افکنی در میان مسلمانان دانست و بر ضرورت ایجاد وحدت در داخل و خارج از کشور بین مسلمانان و پرهیز از هرگونه نداهای تفرقه افکنانه تأکید کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در دیدار  جمعی از دانشجویان مسئول کانون های خط امام در دانشگاه های سراسر کشور  با بیان ویژگی‌های حضرت امام خمینی(س) گفت: امام یک منتقد آرمانگرا و پیشران بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر