کد خبر: 35794
A

آذربایجان غربی مورد طمع دشمنان برای ایجاد ناامنی های شبیه سوریه بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی از استان های غربی کشور از جمله آذربایجان غربی و کردستان مورد طمع دشمنان برای ایجاد ناامنی های شبیه سوریه بود، گفت: دشمنان شکست خورده به دنبال تجزیه این استان ها از ایران و انتقال ناامنی از این مناطق به سراسر کشور بودند.

آذربایجان غربی مورد طمع دشمنان برای ایجاد ناامنی های شبیه سوریه بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم اختتامیه کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی در ارومیه گفت: این توطئه دشمنان نیز در سایه تلاش و حماسه آفرینی این مردم غیور خنثی شد و امنیت در زمان بسیار کوتاهی به این استان ها برگشت.
وی همچنین به پشتیبانی مالی و جانی مردم آذربایجان غربی از نظام در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه هشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ریشه های مقاومت و ایثار مردم این استان به ایمان و فرهنگ عمومی مردم منطقه بر می گردد.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی از استان های نمونه کشور در مقایسه با سایر استان ها به لحاظ برخورداری از روحیه ظلم ستیزی است و ایران نیز در میان کشورهای مختلف دنیا از همین حیث الگو به شمار می رود.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: وحدت و همدلی در میان اقوام و مذاهب این استان از امتیازهای برجسته و عامل موفقیت و نصرت الهی است و مردم این استان باید قدر این مولفه های ارزشمند در جامعه اسلامی را بدانند.
سرلشکر جعفری همچنین با تاکید بر اینکه در سایه توسعه و تعمیق این ارزش ها باید به نصرت الهی امیدوار بود، اظهار کرد: با وجود توطئه های متعدد دشمنان، امنیت در داخل کشور روز به روز بیشتر شده و پیروزی های منطقه ای در سوریه و عراق محقق شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با تاکید بر اینکه توطئه کردستان بزرگ در ماه های اخیر در نطفه خفه شد، اظهار کرد: دشمنان از هر زمینه ای برای بر هم زدن آرامش در این منطقه استفاده می کنند اما یکی پس از دیگری با شکست مواجه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه شکست پی در پی از دلایل عصبانیت دشمنان از نظام اسلامی است، افزود: دشمنان در زمان حاضر نمی دانند که با نظام اسلامی و نهضت انقلابی ایران چه باید بکنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در سال های اول انقلاب تردد در جاده های آذربایجان غربی به صورت روزانه و تنها تا ساعت 14 یا 15 میسر بود، افزود: امروز امنیت این استان از بسیاری از استان های مرکزی کشور بیشتر است.
سرلشکر جعفری ادامه داد: مردم باید قدردان ایثار و جانفشانی رزمندگان، شهدا و جانبازان باشند و برگزاری کنگره ملی 12 هزار شهید این استان اقدامی ارزشمند در همین راستاست.
وی همچنین از مردم آذربایجان غربی خواست تا قدر روحیه انقلابی حاکم بر این منطقه را بدانند و با انتقال آن به نسل های بعدی زمینه تداوم راه مقاومت را فراهم کنند.
رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی با تجلیل از حضور فداکارانه مردم آذربایجان غربی در مبارزه با دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب، یاد برخی شخصیت‌های برجسته و مجاهد استان همچون شهید باکری، مرحوم زکیانی، مرحوم قاضی خضری و آیت‌الله حسنی را گرامی داشتند و گفتند: صبر و تحمل مردم آذربایجان غربی در میدان مبارزه و در مقابل حوادث سخت و عجیبی همچون بمباران شیمیایی سردشت نشان‌دهنده عظمت مردم این استان است.
ایشان با تأکید بر لزوم شناساندن ویژگی‌ها و برجستگی‌های معنوی آذربایجان غربی به ایرانیان، افزودند: در معرفی این استان معمولاً به موقعیت‌های گردشگری یا تنگناها و مشکلات آن اشاره می‌شود در حالی ‌که آذربایجان غربی شجاعانه در مقابل حوادث و فتنه‌ها ایستادگی کرد و باید این عظمت و شجاعت نیز به مردم کشور معرفی و نشان داده شود.
آذربایجان غربی با 12 هزار شهید و 19 هزار نفر ایثارگر دارای رتبه سوم کشوری از لحاظ تعداد شهدا و ایثارگران است؛ نخستین کنگره ملی 12 هزار شهید این استان با گستره بسیار وسیع در جای جای این استان برگزار شد.
در قالب این کنگره ملی، یادواره های شهدا در تمامی شهرستان های این استان برگزار و 650 هزار برگ سند از زندگینامه شهدا در راستای ثبت زندگینامه و خاطرات آنان جمع آوری شد؛ یکهزار و 200 ساعت فایل صوتی و یکهزار و 100 ساعت فایل تصویری و بانک اطلاعات نیز از زندگینامه شهدای این استان تهیه شده است.
170 عنوان کتاب در زمینه نقش شهدای آذربایجان غربی در دفاع از انقلاب و کتاب هایی نیز در حوزه کودک و نوجوان تالیف شده است.
برگزاری کارگاه های آموزش نویسندگی در زمینه دفاع مقدس، تهیه 30 مستند از زندگینامه شهدا، نرم افزار چند رسانه ای، فیلم های سینمایی شهید باوری و شهید امینی و ایجاد نهضت فراگیر مردمی در زمینه برگزاری یادواره شهدا از سایر بخش های این کنگره ملی بوده است.
این کنگره علاوه بر فعالیت های نرم افزاری، دستاوردهایی نیز در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکان های عمومی داشته و 175 آلمان و یادمان شهدا در سطح این استان نصب شده است.
کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی با 21 کمیته تخصصی دارای اجلاسیه های پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر، شهدای دانش آموز، ایثارگران، روحانیان و بانوان بوده است و آئین اصلی این کنگره ملی امروز با حضور جمعی از فرماندهان ظنامی در ارومیه برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر