کد خبر: 35809
A

بنیاد مسکن، وضعیت اسکان موقت مردم جوانرود را تا پانزده روز آینده ساماندهی کند

استاندار کرمانشاه گفت: بنیاد مسکن باید وضعیت اسکان موقت مردم جوانرود را تا پانزده روز آینده ساماندهی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،   بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان جوانرود اظهار داشت: از پیگیری ‌های فرماندار جوانرود در مورد وضعیت حادثه دیدگان شهرستان جوانرود، صمیمانه سپاسگزاری میکنم انصافا دکتر لهونی با دغدغه تمام از لحظات اول به شدت پیگیر حل مشکلات مردم شهرستان جوانرود بودند و این پیگیری های ایشان هنوز هم ادامه دارد ایشان نماینده دولت در شهرستان است و ما هم به ایشان کاملا اعتماد داریم.

وی در ادامه افزود: پس لرزه ها کار اسکان اضطراری و اسکان موقت را با سختی مواجه کرده است. اما باید خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: وحدت بی نظیر، وفاق و همدلی مردم کشور در امدادرسانی مطلوب و قدردانی از مردم کشور توسط اهالی عزیز منطقه جوانرود که در این زمینه فرهنگ سازی کردند از آموزه های مثبت این زلزله بود.

 وی بیان داشت: نماینده مردم جوانرود هم پیگیر حل مشکلات مردم بودند. از دکتر نادری هم تشکر میکنم.

 بازوند خاطرنشان ساخت: قبلا هم اعلام کرده ایم که شهرستان های جوانرود، پاوه و روانسر زلزله زده محسوب می شوند و از تسهیلات درنظر گرفته برخوردار می‌شوند.

وی افزود: کلیه بدهی های بانکی مردم زلزله زده جوانرود مشمول دو سال استمهال میشوند. سود و جرائم را هم دولت تقبل کرده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای خرید اسباب و اثاثیه منزل ده میلیون وام قرض الحسنه به متقاضیان داده می شود گفت: بنیاد مسکن باید وضعیت اسکان موقت مردم جوانرود را تا پانزده روز آینده ساماندهی کند.

وی اظهار داشت: حواشی های زلزله، شبیه پس لرزه های زلزله هستند و اجتناب‌ناپذیر است. هنر مدیران این است که این حواشی را درحدممکن به حداقل برسانند. این حواشی در زلزله کرمانشاه به نسبت دیگر زلزله ها کمتر بوده است.

بازوند افزود: اگر مناطقی نیاز به چادر داشته باشد، پیگیری و رفع می‌شود. البته چادرها هم جزیی از بیت المال است و باید دقت کنیم که به دست آسیب دیدگان واقعی برسد.اما سخت گیری بیش از حد لازم نیست.

وی در پایان گفت: از ارتش، سپاه و هلال احمر، بنیاد مسکن، ستاد مدیریت بحران، بخشداران و فرمانداران و دهیاران بخاطر تلاش هایشان سپاسگزارم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر