کد خبر: 35832
A

تولید واکسن در موسسه رازی یک فرصت استثنایی است

استاندار البرز تولید انواع واکسن های پیشگیرانه را در موسسه رازی یک فرصت ویژه و استثنایی خواند.

تولید واکسن در موسسه رازی یک فرصت استثنایی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، "دکترمحمدعلی نجفی"در جلسه"ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی" استان که در موسسه سرم سازی رازی برگزار شد،ضمن تبریک ایام پیش رو گفت: پتانسیل های بین المللی موسسه رازی بسیار ویژه است و ره صدساله را طی می کند.
وی با بیان اینکه البرز حرف های زیادی در حوزه علم و فناوری و تحقیق و پژوهش دارد، افزود: بر این اساس برنامه ریزی دقیقی نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد،گفت:  بخشی از توان استان در حوزه علمی  در این این نمایشگاه عرضه شد که یکی از این بخش ها موسسه سرم سازی رازی است که طی سالیان متمادی کمتر دیده شده است.
وی بیان کرد: موسسه رازی از حیث استاندارد جهانی در تولید واکسن پیشتاز است.
استاندار البرز با استثنایی خواندن توان تولید علمی این مرکز گفت: تولیدات این موسسه شاید در شرایط غیر بحرانی مورد توجه نباشد اما نقشی  که این مرکز در پیشگیری و سلامت جامعه و دام و طیور دارد،اهمیتی دو چندان دارد.
وی افزود: عمده ترکیب نیروی انسانی این مرکز متشکل از تحصیلکردگان و متخصصان بین المللی است که جایگاه علمی این موسسه را ارتقا بخشیده است.
استاندار البرز گفت: 10 مرکز تحقیقاتی ملی در البرز استقرار دارد و اهمیت این استان را حایز توجه می سازد.
وی بیان کرد: در سالهای اخیر نگاه ها به سمت تجاری شدن پیش رفته است و نگاه تحقیق و توسعه کمتر شده است،بنابراین باید توازنی بین این دو بخش ایجاد شود.
نجفی در ادامه رفع موانع موجود در مسیر توسعه فعالیت های موسسه رازی را مورد تاکید قرار داد.
استاندار گفت: در بخش ملی نیز مشکل اعتبارات این موسسه با تخصیص منابع و پیگیری در سطح کشور باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی  همچنین از حضور رسانه های همراه  برای بازتاب و انعکاس پتانسیل های ملی و بین المللی موجود در استان و کشور قدردانی بعمل آورد.
عباداله کامکار معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در بخشی از این نشست گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان در جریان بازدید میدانی مسئولان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: نیازها و مطالبات موسسه رازی بصورت تخصصی مطرح شود تا به دستور استاندار محترم مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
موسسه سرم سازی رازی در سه شاخصه تحقیقاتی فعالیت دارد،تولید داروهای بیولوژیک و فاکتور 8،تولید کیت های تشخیصی و واکسن سازی از جمله ماموریت های اصلی این موسسه است.
ایران بعنوان کشورهای پیشتاز در علم واکسن سازی بشمار می رود.
علم واکسن سازی از مشکل ترین علم های دنیاست که موسسه رازی از سال 1303 برای مبارزه با طاعون گاوی، کار خود را در کشور آغاز کرده و تاکنون با تولید 80 گونه واکسن و فراورده های بیولوژیک،فرایند تحقیق،تشخیص و تولید را به یکجا انجام می دهد.
این موسسه ارتباط وسیعی نیز با مراکز علمی جهان و خاورمیانه دارد.
از مهمترین فراورده های این مؤسسه می توان به تولید سرم‌های دیفتری و کزاز،سرم‌های درمانی ضد زهر و انواع حلالهای مصرف پزشکی شامل سرم فیزیولوژی و.. اشاره کرد.
توجه به حوزه های آرندی فراورده های تولید واکسن از عمده دغدغه های کنونی بشمار می رود.
تامین برق،آب و گاز جهت توسعه زیر ساخت های تحقیقاتی و تامین منابع اعتباری لازم برای انجام تحقیقات، از عمده دغدغه های طرح شده در ستاد تسهیل بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر