کد خبر: 35837
A

یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی شده است

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور با تسهیلات دولتی نوسازی و مقاوم سازی می شود، گفت: در مجموع تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی نوسازی شده است.

یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسماعیل نجار روز یکشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان راور افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده 600 واحد شهری و 900 واحد روستایی هجدک شناسایی شده و نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد.
وی ادامه داد: تسهیلات و کمک بلاعوض در کمترین زمان به زلزله زدگان پرداخت می شود و در این راستا نیاز به مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر بازسازی وجود دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه نوسازی واحدهای مسکونی در کاهش خسارت جانی و مالی حوادث تاثیر بسزایی دارد عنوان کرد: یکی از دلایل کاهش حوادث زلزله اخیر هجدک نیز بازسازی واحدهای مسکونی این منطقه در سالهای قبل بوده است.
وی افزود: پس از ارائه تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی و اقدام به ساخت این واحدها منازل مسکونی قدیمی باید آواربرداری و از بروز خسارت در حوادث طبیعی جلوگیری شود.
نجار اظهار کرد: برخی افراد پس از نوسازی واحد جدید از واحدهای کهنه و قدیمی برای انبار و محل نگهداری دام استفاده می کنند و این امر موجب افزایش خسارت حوادث می شود.
وی گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه در شهرستان راور و روستای گورک ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار کرمان تشکیل و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام و بلافاصله عملیات امداد و نجات آغاز شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مجموع 51 نفر در این حادثه مصدوم که عمدتا سرپایی درمان شدند.
صبح امروز (یکشنبه) رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه برخی مدیران استان کرمان از مناطق زلزله زده این استان از جمله از منطقه زلزله زده روستای گورک بازدید کرد.
صبح جمعه گذشته زمین لرزه 6و یک دهم ریشتری در منطقه هجدک شهرستان راور در 140کیلومتری شهرستان کرمان موجب تخریب برخی منازل قدیمی و زیرساخت های کشاورزی در این منطقه شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر