کد خبر: 35842
A

1500 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده هجدک نیاز به بازسازی دارند

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه منطقه زلزله زده گسترده نبوده، لذا سرعت امداد رسانی بیشتر شد، گفت: ارزیابی های انجام شده نشان داد که 900 واحد مسکونی روستایی و 600 واحد مسکونی شهری در مناطق زلزله زده نیاز به بازسازی دارند.

1500 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده هجدک نیاز به بازسازی دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، "اسماعیل نجار" امروز ۱۲ آذرماه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده هجدک شهرستان راور و روستای گورک با اشاره به زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه در این منطقه، اظهار کرد: این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته و فقط 51 نفر مصدوم شده اند که به صورت سرپایی درمان شدند.
وی از عکس العمل سریع ستاد بحران استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: ستاد بحران استان بلافاصله پس از زلزله تشکیل شد و گروه ارزیاب به منطقه اعزام و کار امداد و نجات را سریعا آغاز کردند.
نجار با اشاره به اینکه منطقه زلزله زده گسترده نبوده، لذا سرعت امداد رسانی بیشتر شد، ادامه داد: ارزیابی های انجام شده نشان داد که 900 واحد مسکونی روستایی و 600 واحد مسکونی شهری در مناطق زلزله زده نیاز به بازسازی دارند.
وی بر لزوم افزایش سرعت در اعطای کمک های بلاعوض به مردم تاکید کرد و افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی سازه نیاز به مشارکت مردم و همکاری بانک ها است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از همکاری همه دستگاه های استان سخن گفت و بیان کرد: امکانات لازم در اختیار مردم قرار گرفته و در جلسه ستاد بحران که امروز برگزار می شود به بررسی مشکلات می پردازیم.
وی به مقاوم سازی های صورت گرفته در کرمان اشاره و اظهار کرد: با توجه به زلزله های مهیبی که در کرمان شده است لذا در سال های اخیر بازسازی به نحوه احسن در کرمان انجام شده و بیشتر ساختمان ها نوساز هستند.
نجار به سازهای غیرمقاوم اشاره کرد و افزود: سالانه برای نوسازی 200 هزار واحد مسکونی در کل کشور پرداخت تسهیلات در دستور کار دولت است.
وی از نوسازی و بازسازی یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این نوسازی ها استمرار داشته باشد، ضمن آنکه اصل بر این است که ساختمان های قدیمی و فرسوده تخریب شوند و ساختمان مقاوم جای آنها ساخته شود اما در گذشته برخی اینگونه انجام ندادند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر