کد خبر: 35847
A

دستاوردهای موسسه سرم سازی رازی باید تجاری سازی شود

استاندار البرز با بیان اینکه موسسه تحقیقاتی تولید واکسن و سرم سازی رازی از موسسه های موثر پایدار و قوی در کشور است، گفت: در حال حاضر این مجموعه ۹۵ درصد تولیدات موسسه رازی نیازهای داخل کشور را تأمین می کند و مابقی نیز صادر می شود، با وجود این امر نیازمند تجاری سازی تولیدات و تکمیل و تجهیز امکانات برای توسعه کار است.

دستاوردهای موسسه سرم سازی رازی باید تجاری سازی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکترمحمدعلی نجفی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی گفت: این مرکز یکی از موسسات بزرگ و با اهمیت کشور و حتی منطقه است و باید اذعان داشت که موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از موسسات پر افتخار است که قریب است عمر صد ساله خود را طی کند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی این مرکز تحقیقاتی تصریح کرد: مجموعه رازی در تولید واکسن، دام و طیور و کارهای تحقیقاتی کارهای بزرگی انجام داده است.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان خاطرنشان کرد: بالغ بر 95 درصد و عمده تولیدات موسسه رازی، نیازهای کشور را تأمین می کند و بخشی نیز در سبد صادرات قرار می گیرد.

دکتر نجفی با اشاره به ترکیب اعضای هیات علمی این مرکز تحقیقاتی نیز گفت: بسیاری از محققان این مجموعه جزو اعضای هیات علمی در رتبه بالای درجات علمی هستند که این خود ظرفیت قابل توجهی بشمار می رود.

وی افزود: در دهه اخیر به جهت مشکل اعتبارات کشور و اینکه نگاه تجاری در تولیدات موسسه رازی وجود نداشته است، آن هم بجهت اهمیتی که برای امنیت و سلامت انسان دارد، در بحث زیرساخت ها و نیروی انسانی با کمبودهایی مواجه بوده که در ستاد رفع موانع تولید مصوب شد بخشی از این دغدغه ها برطرف شود.

استاندار البرز با بیان اینکه موسسه تحقیقاتی تولید واکسن و سرم سازی رازی از موسسه های موثر پایدار و قوی در کشور است، گفت: بخشی نیازهای ملی نیز از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی باید پیگیری و دنبال شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر