کد خبر: 36000
A
غلامعلی رجایی در گفت و گو با دیده بان ایران:

آیت الله هاشمی(ره) اطمینان داشتند که احمدی نژاد خود به تنهایی مسبب تمامی این جریانات است او محور است نه مشایی/ حامیان روحانی احمدی نژاد؛ او را نشناختند و هشدار های آیت الله را جدی نگرفتند

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در رابطه با اقدامات اخیر احمدی نژاد و همراهانش (تحصن در حرم شاه عبدالعظیم) اظهار کرد: احمدی نژاد و گروهش یک جریان سیاسی متوهمانه را به راه انداختند که فکر می کردند با استفاده از آن می توانند حکومت را به اختیار خود به حرکت دربیاورند. اما از مهم ترین اقدامات آیت الله هاشمی این بود که توانستند دولت را از دست این افراد بگیرند و به دست اعتدالیون بسپارند.

آیت الله هاشمی(ره) اطمینان داشتند که احمدی نژاد خود به تنهایی مسبب تمامی این جریانات است او محور است نه مشایی/  حامیان روحانی احمدی نژاد؛ او را نشناختند و هشدار های آیت الله را جدی نگرفتند

دیده بان ایران: سپیده اجلالی: از سال 84 به بعد مرحوم آیت الله رفسنجانی، به طور مکرر به مسئولین نظام جهت دقت و بررسی اعمال و رفتار احمدی نژاد هشدار می دادند به طوری که در سال 88 و پیش از اتفاقات و فرایندی که طی انتخابات آن سال در کشور رخ داد، آیت الله هاشمی رفسنجانی نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشتند که گزیده از آن به شرح زیر است:

 اگر نظام نخواهد یا نتواند با پدیده‌های زشت و گناه‌آالودی مثل تهمت ها ؛ دروغ‌ها و خلاف‌گوییهای مطرح شده برخورد کند چگونه می‌توانیم خود را از پیروان نظام مقدس اسلامی بدانیم؟ نقطه قابل توجه دراین تهمت‌ها این است که غیرمستقیم، مقام ولایت در زمان رهبری امام راحل و جناب‌عالی که هادی دولت‌ها بوده‌اید و با اظهارات صریح، مدیریت‌ها را مورد تأیید و تحسین قرارداده‌اید، نشانه گرفته است.

 

در این بین نیز باید به این مسئله اشاره کرد که عده از مسئولین دولتی و به طور کلی نظام و از طیف های متفاوت سیاسی، به جانب داری از محمود احمدی نژآد پرداخته بودند ولی هم اکنون به هیچ عنوان به دفاع از وی نمی پردازند. 

 

حال سوال مطرح شده این است که آیا این افراد که روزی طرفدار پر و پا قرص احمدی نژآد بودند، امروز به دلیل از دست ندادن موقعیت های خود از جانب داری دست کشده اند؟ و چرا تاکنون در مقابل اعمال و رفتارهای احمدی نژآد سکوت شده است؟

 

در همین رابطه دکترغلامعلی رجایی، مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم به دلیل هوش و ذکاوت خود و هم به دلیل برخورداری از بیش از 6 دهه تجربه در امور سیاسی و جریان شناسی، بسیاری از افراد درون حکومت را می شناختند. آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)  از معدود افرادی بودند که محمود احمدی نژاد را به خوبی می شناختند.

 

رجایی  ادامه داد: بسیاری از اصولگرایان معتقد بودند که  قهر 11 روزه احمدی نژاد در سال 90 تخت حمایت مشایی صورت می گیرد در صورتی که مرحوم هاشمی اطمینان داشتند که احمدی نژاد خود به تنهایی مسبب تمامی این جریانات و به طور کلی خود او محور است نه مشایی و غیره.همچنین ایشان بسیار متاسف بودند که هنوز روحانیتی که از احمدی نژاد حمایت و او را وارد میدان سیاست نمود، نتوانست از محتوای این جریان آگاه شود چرا که این جریان به رهبری اعتقاد ندارد، به جریان روحانیت اعتقاد ندارد. به همین منظور مرحوم هاشمی رفسنجانی مخالف با عملکرد های احمدی نژاد بود و نه به دلیل خصومت های شخصی. 

 

مشاور هاشمی رفسنجانی  همچنین بیان کرد: احمدی نژاد و گروهش یک جریان سیاسی متوهمانه را به راه انداختند که فکر می کردند با استفاده از آن می توانند حکومت را به اختیار خود به حرکت دربیاورند. اما از مهم ترین اقدامات آیت الله هاشمی این بود که توانستند دولت را از دست این افراد بگیرند و به دست اعتدالیون بسپارند. 

 

رجایی  در پایان خاطرنشان کرد: احمدی نژاد و افراد نزدیک به آن قطعا کسانی خواهند بود که با رهبر معظم انقلاب وارد چالش خواهند شد. همین تحصنشان نمایانگر این است که نه حکم  و فتوای مراجع را قبول دارند و نه رهبری را. در صورتی که می توانست به دلیل عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آنجا حرف هایش را بزند و مشکلات خود را برطرف سازد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر