کد خبر: 36065
A

ترامپ به دنبال هموار کردن راه برای اهداف رژیم صهیونیستی است

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مقامات عربستانی فراموش نکنند که همراهی با آمریکا برای اینکه فلسطین را به نام پایتخت رژیم صهیونیستی نامگذاری کنند، گام برداشتن در راستای اهداف آمریکاست؛ چون هیچگاه مقامات آمریکایی از منافع خود چشم پوشی نمی‌کنند.

ترامپ به دنبال هموار کردن راه برای اهداف رژیم صهیونیستی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدجواد جمالی اظهار کرد: آمریکا برای آنکه رژیم صهیونیستی بتواند آسوده‌تر به اهدافش دست پیدا کند ظرف چند سال گذشته به ایجاد چالش در منطقه و درگیری در کشورهای خط مقدم جبهه همچون سوریه پرداخت تا هیچ خطری رژیم صهیونیستی را تهدید نکند.

وی افزود: آمریکا برای رسیدن به این هدف به زنجیره ای از اقدامات دست زد و در این راه رژیم سعودی نیز همراه شد. البته عربستان هیچگاه در طول تاریخ حتی یک گلوله به سمت اسرائیل پرتاب نکرده و حتی یک سرباز عربستانی علیه اسرائیل نجنگیده است. تفاوت این دوره با قبل آن است که عربستان علناً از رژیم صهیونیستی حمایت و برخی از کشورهای عربی را نیز با خود همراه کرده است.

جمالی با بیان اینکه عربستان تبدیل به یک حامی رژیم صهیونیستی شده است، گفت: سعودی‌ها به عنوان قطب اقتصادی اعراب و به رهبری محمد بن سلمان نه تنها رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند که هم پیمان این رژیم شده‌اند. البته محمد بن سلمان کسی است که حتی سنش به انتفاضه فلسطین و اختلافات اعراب و اسرائیل نمی‌خورد که بخواهد درکی از آن داشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه در حال حاضر فلسطین در یکی از بحرانی‌ترین شرایط از حیث رهبرانش به سر می‌برد گفت: متاسفانه محمود عباس همسو با آمریکا رفتار می‌کند. چند روز پیش نیز به ریاض خوانده شد. حماس هم در قضیه داعش درگیر است و برخی از کشورها نیز پشتیبانی اقتصادی خود را از حماس برداشته‌اند که این وضعیت این توهم را در رژیم صهیونیستی ایجاد کرده که می‌تواند هر کاری بخواهد، انجام دهد.

وی ادامه داد: در این شرایط متاسفانه مقامات فلسطینی تنها به اظهارنظرهایی توخالی می پردازند که لازم است این روند را اصلاح کنند. البته اینکه ترامپ می‌خواهد فلسطین را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند، در راستای روان کردن راه برای رسیدن به اهداف رژیم صهیونیستی است. پس لازم است کشورهای عربی به خصوص عربستان فراموش نکنند که هیچ گاه آمریکا میانجی بی‌طرف نبوده و همواره اهدافش را دنبال می کند.

جمالی در پایان تاکید کرد: با توجه به مجموعه این شرایط باید مردم فلسطین در غیاب رهبران عربی- اسلامی فلسطینی محکم جلوی این اقدام بایستند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر