کد خبر: 36147
A

دهقانی: اقدام اخیر آمریکا موجب آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصل رژیم اشغالگر قدس بر اشغال و تجاوز استوار شده است و تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت، آخرین کاری است که می‌توانند انجام دهند. جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مسلمان خواهد ماند و هرجا مظلومی باشد از آن دفاع و در مقابل ظلم و بیداد ایستادگی خواهد کرد.

دهقانی: اقدام اخیر آمریکا موجب آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و تغییر سفارت آمریکا به بیت المقدس بیان کرد: ما اعتقاد داریم بعضی از کشورهای منطقه در اوج وابستگی به ذلت؛ کرامت و شرافت مردمان مسلمان کشورهایشان را با کوتاه آمدن در برابر کشورهای غربی مخصوصا آمریکا معامله کرده‌اند. در سال‌های گذشته وابستگی خود را با استکبار و آمریکا و حتی با اسرائیل که زمین‌های مسلمانان را اشغال کرده است، نشان داده اند و نه تنها با آنها سازش کرده‌اند بلکه مجری و مزدور آنها نیز شده اند.

وی در ادامه گفت: البته این کشورها مزد خودشان را دریافت کرده‌اند. آنها گاو شیرده خطاب شده‌ و باعث سرافکندگی مردم خودشان شده‌اند. در حال حاضر اوج نارضایتی در جهان اسلام در برابر این قدرت‌های وابسته در حال افزایش است. اگر ما امروز می‌بینیم که عربستان سعی دارد نظرها را متوجه تهدیدی به نام ایران کند، قصد دارند آدرس اشتباه دهند و نگاه‌ها را از مشکلات داخلی کشورشان بردارند و یک تهدید و دشمن خارجی در نگاه مردمانشان ایجاد کنند. ایران همیشه به دنبال پشتیبانی از مردم مسلمان است. آنها تنها دشمنی که می‌توانند در چشم مردمانشان ایجاد کنند جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌توانند آمریکا و اسرائیل را دشمن خود بدانند؛ چراکه در جلوی چشم مردمانشان رفته‌اند و با آنها دوستی و سازش کرده‌اند و حتی برای این سازش میلیاردها پول خرج کرده و امروز امنیتشان به آنها وابسته است. آنها هیچوقت به مردم خود اتکا نکرده و باعث تحقیر مردم کشورهای اسلامی شده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مسلمان خواهد ماند و از مظلومین حمایت خواهد کرد. نمونه بارز ظلم و اجحافی که آنها در برابر مردم فلسطین و لبنان دارند، در تجاوز آشکار اسرائیل به این سرزمین‌ها مشخص شد. برخی از کشورهای عربی و حتی کشورهای وابسته به کشورهای عربی از اسرائیل درخواست می‌کردند که بر سر مسلمانان بمب بریزند. این اوج پستی و حقارت است. به نظر من تا زمانی که این وضعیت حاکم باشد و یک عده نوکر آمریکا باشند و بعد هم حامی عوامل سیاست‌های آمریکا باشند و از گروه های تروریستی مانند داعش حمایت کنند و در اختیار آن ها اسلحه و تجهیزات برای کشتن مردم مسلمان قرار دهند، طبیعی است که جمهوری اسلامی در مقابل آنها ایستادگی خواهد کرد؛ همان گونه که در مقابل صدام و داعش ایستادگی کرد. به همین گونه در هر جایی که هدف‌هایی را برای تضعیف جبهه مقاومت طراحی کنند، با همبستگی بیشتر با دولت‌های منطقه در مقابل آنها خواهیم ایستاد. همین طور که الان همبستگی بسیار خوبی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم شکل گرفته است.

دهقانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آنها دانستند؛ گفت: اصل خود رژیم اشغالگر قدس بر اشغال و تجاوز استوار شده است. آنها سرزمین‌های اسلامی را اشغال کرده و تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت آخرین کاری است که می‌توانند انجام دهند. برای آنهایی که در طول این مدت رژیم اشغالگر قدس را حمایت کرده و حتی کشورهای اسلامی که در این مدت با رژیم اشغالگر قدس سازش کردند هم رسما اعلام کرده‌اند که قدس خط قرمز است. آمریکا با چنین اشتباهی در حقیقت نیت پلید خود را در عمل به دنبال حمایت از متجاوز آشکار کرد. بعضی از مسلمانان هنوز به دلیل نگرش سازشکارانه دولت‌هایشان، نخواستند خوی تجاوزگرانه رژیم اشغالگر را ببینند و به آمریکا اعتماد کرده‌اند.  با این کار همه مسلمانان نیت پلید آنها را دیدند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: آنها در برای تثبیت رژیم اشغالگر قدس بحث انتقال پایتخت به قدس را مطرح کردند تا اصل موضوع ثابت شده، به فرض تبدیل شود. این کار نشان دهنده عدم شناخت آنها از توده‌های مسلمان است. آنها با این کار قطعا چیزی که عایدشان خواهد شد اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان برای آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر