کد خبر: 36228
A

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس سرآغاز انتفاضه جدید خواهد شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس گفت: انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس سرآغاز انتفاضه جدید خواهد شد.

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس سرآغاز انتفاضه جدید خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله محسن اراکی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما گفت: این حرکت دولت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی باید سرآغاز انتفاضه جدید ملت فلسطین با حمایت همه ملت های مسلمان و عدالتخواه باشد و این انتفاضه نباید پایان یابد مگر با سقوط رژیم صهیونیستی و پاک سازی سرزمین فلسطین از این کِرمِ خبیث.
وی ضمن محکوم کردن سخنان ترامپ درباره انتقال سفارت اسرائیل غاصب از تل آویو به بیت المقدس، خاطرنشان کرد: این تلاش را نشانه این می دانیم که دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به پایان خط رسیده اند.
اراکی همچنین گفت: معنای تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که آن ها از تمامی تلاش ها برای دور زدن فلسطین مأیوس شده اند. به همین دلیل دست به چنین اقدامی زدند ولی باید دشمنان بدانند هیچ وقت نمی توانند آتش خشم فلسطینیان را خاموش کنند.
وی تاکید کرد: این حرکت دولت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی باید سرآغاز انتفاضه جدید ملت فلسطین با حمایت همه ملت های مسلمان و عدالتخواه باشد.
اراکی در ادامه از تلاش های آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی ارشد سوریه، احمد الطیب رئیس دانشگاه الازهر مصر و فردوس العوادی از پژوهشگران عراقی که در زمینه وحدت و تقریب تلاش کرده اند، تشکر کرد.
گفتنی است شرکت کنندگان در این کنفرانس مراتب انزجار خود را از اظهارات ترامپ بیان کردند و برخی از علما و شخصیت های در هنگام سخنرانی میهمانان، با شعار دادن اظهارات رئیس جمهوری ایالات متحده را محکوم کردند. همچنین برخی از علما همچون میهمانان آفریقایی و افغانی با تشکیل جلساتی ضمن صدور بیانیه سیاست های آمریکا را برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف محکوم کردند.
سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» از سه شنبه با سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شده بود، امشب (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما پایان می یابد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر