کد خبر: 36361
A

بیگانگی فارغ التحصیل با نیازهای بازار کار، محصول عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه

محمدرضا خباز در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان از عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار در فارغ التحصیل به عنوان نتیجه و محصول عدم ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه در کشور نام برد.

بیگانگی فارغ التحصیل با نیازهای بازار کار، محصول عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، استاندار سمنان در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان سمنان بر لزوم تقویت بین صنعت و دانشگاه تاکید و اظهار کرد: صنعتگران و تولید کنندگان باید با دانشگاهیان بر سر یک میز بنشینند چرا که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه باعث پرورش دانشجویانی در کشور شده که به درد بازار کار و تولید نمی خورند.

وی رشد بسیار بالای مراکز دانشگاهی را یک فرصت مغتنم برای توسعه کشور دانست و تصریح کرد: وجود فاصله بین صنعت و دانشگاه از مشکلات مهم و جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان افزود: عدم تعامل مناسب بین تولید کنندگان و پژوهشگران دانشگاهی از مهمترین معظلات امروز کشور است و باید برای آن چاره ای اندیشید.

ایشان با اشاره به ضرورت استفاده بازار کار از توانمندی فارغ التحصیلان خلاق، افزود: باید برای جذب افراد تحصیل کرده توانمند اهتمام بیشتری شود.

دکتر خباز نبود اشتغال را سد بزرگ سر راه فارغ التحصیلان برشمرد و ادامه داد: گرفتاری و مشکلات دانشجویان، تازه بعد از فارغ التحصیلی آنان آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید به عنوان مرجع رفع گرفتاری های جامعه، بتوانند مشکلات صنعتی و معدنی و تجاری کشور را مرتفع کنند.

رئیس کارگروه اشتغال استان، با اشاره به اقدامات دولت دوازدهم برای رفع مشکل اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل گفت: ابتکار دولت دوازدهم در ایجاد اشتعال برای جوانان و دانشحویان از طریق دوره های کار آموزی و کارورزی می تواند به رفع این معضل کمک کد.

خباز با اشاره به سهمیه استان سمنان از طرح کارورزی خاطرنشا کرد: امسال سهیمه استان سمنان در این طرح بیش از ۱۸۰۰ نفر پیش بینی شده که از طریق اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است.

وی از برپایی نمایشگاه پزوهش و فناوری به عنوان یک فرصت نام برد و از مسئولان دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست زمینه بازدید دانشجویان و دانش آموزان از این نمایشگاه را تسهیل کنند.

استاندار سمنان باید برای بازدید شخصیتهای و دانش اموزان و دانشجویان از نمایشگاه تلاش بیشتری شود که نسل جوان ما با پژوهش های جدید اشنایی بیشتری پیدا کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر