کد خبر: 36364
A

افشانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی: تقویت زیرساختهای گردشگری منبع خوبی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداریهاست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور، گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محورهای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها برشمرد و گفت: شهرداریها با تقویت زیرساختهای گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می توانند به رونق فضای کسب و کار در بخش های مختلف شهر هم کمک نمایند.

افشانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی: تقویت زیرساختهای گردشگری منبع خوبی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداریهاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید محمدعلی افشانی که در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهرداران حوزه های انتخابیه سخن می گفت، با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی منحصربفرد کشور برای جذب گردشگر، گفت: ‌انتظار ما اینست که شهرداری مناطق دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی، که بطور مستمر پذیرای گردشگران و مسافران هستند، با توجه به ظرفیتهای مناطق خود در زمینه ایجاد درآمد پایدار در کشور پیشرو باشند.
وی قرار گرفتن در سرراه های ترانزیتی اصلی کشور را از جمله مزیتهایی برشمرد که در صورت برنامه ریزی های صحیح برای تقویت زیرساختهای صنعت گردشگری و ایجاد مجتمع های رفاهی- اقامتی و بازارچه های محلی برای ارایه محصولات بومی و صنایع دستی می تواند برای شهرها درآمد پایدار و اشتغال ایجاد نماید.
وی اضافه کرد: بسیاری از مناطق کشور دارای ظرفیتهای مناسبی برای توسعه گردشگری، بوم گردی و کویرگردی هستند که سرمایه خوبی برای تامین درآمدهای شهرداری ها و دهیاری های این مناطق محسوب می شود ولی باید با برنامه ریزی های دقیق و بهره گیری از مشارکتها و منابع مردمی برای ایجاد و توسعه زیرساختهای گردشگری خاص این مناطق اقدام نمود.
افشانی با تاکید بر ضرورت تغییر در نگاه به اداره شهر با توجه به محدودیتهای مالی دولت، تصریح کرد: شهرداری برای پاسخ به انتظارات شهروندان و اجرای پروژه های مورد نیاز آنها و توسعه واقعی شهر نیازمند ایده ها و فکرهای خلاقانه و جدیدی است که می تواند منتهی به ایجاد درآمد پایدار و اشتغال و ثروت شود.
وی تصریح کرد: شناسایی مزیتهای شهر به منظور ایجاد درآمد پایدار و جذب سرمایه گذار ممکن است در گام های اول سخت و دشوار باشد ولی شوراها و شهرداری ها باید در این مسیر قدم بردارند تا وارد فضای جدیدی از کار و تلاش برای اداره شهر شوند که در آن نگاه به پول فروش نفت و اعتبارات دولتی جایی ندارد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: به منظور رفع مشکلات شهرداران و کارکنان شهرداری ها در زمینه امور اداری و استخدامی و افزایش حقوق و مزایای آنان، لایحه ای تهیه و سال گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است که به تازگی در کمیسیون های تخصصی مجلس تصویب شده و منتظر طرح آن در صحن علنی مجلس هستیم.
افشانی همچنین از پیگیری های وزارت کشور به منظور افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.
وی همچنین با اشاره به آسیب های ناشی از وجود نیروی مازاد در شهرداری ها تاکید کرد: به کارگیری نیروی انسانی در شهرداریها خارج از مقررات ممنوع است.
وی اضافه کرد: ماشین الات موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها پس از اتمام مناقصات و عقد قرارداد و تولید، به مرور توزیع می شود.
افشانی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1397 از احکام مرتبط با شهرداریها و دهیاریها حمایت نمایند.
در این جلسه داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس و کلاردشت، کورش کرم‌پور حقیقی نماینده فیروزآباد و فراشبند و قیر و کارزین، سید علاالدین خادم نماینده سپیدان و عباسعلی پوربافرانی نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از شهرداران و روسای شوراهای حوزه های انتخابیه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهری را بیان نمودند که برخی از آنها عبارت بود از: ضرورت حمایت از شهرداری های کم جمعیت، کمک به ایجاد درآمد پایدار، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، تقویت آتش نشانی ها، کمک به ساماندهی پسماندهای استان های ساحلی و تسریع در تبدیل وضعیت شهرداران و کارکنان شهرداری ها.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر