کد خبر: 36387
A

برگزاری هشتمین جلسه ماده 10 احزاب/ انتخاب دبیر جدید کمیسیون و موافقت با تقاضای تاسیس دو حزب

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی گفت: در این جلسه، دبیر کمیسیون ماده 10 انتخاب و با تقاضای تاسیس دو حزب موافقت شد.

برگزاری هشتمین جلسه ماده 10 احزاب/ انتخاب دبیر جدید کمیسیون و موافقت با تقاضای تاسیس دو حزب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهرام سرمست با بیان اینکه این جلسه روز گذشته (دوشنبه) در دفتر معاون  سیاسی  وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: دستور کار این جلسه انتخاب دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و  بررسی پرونده های حزبی و اقوام و اقلیت ها بود که به دلیل ضیق وقت، رسیدگی به برخی از موارد به جلسات بعد موکول شد.
وی با اشاره به نحوه انتخاب دبیر کمیسیون مطابق تبصره 7 ماده 10  قانون احزاب و گروههای سیاسی گفت: در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات دکتر محمدامین رضازاده دبیر سابق کمیسیون ماده 10 احزاب، با پیشنهاد دکتر جبارزاده رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب،  اینجانب با اخذ اکثریت قاطع آراء به عنوان دبیر کمیسیون ماده 10  احزاب انتخاب شدم.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد:  تقاضای تاسیس مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان جنوبی در این جلسه طرح شد که با اصلاح نام این تشکل به جمعیت اصلاح طلبان خراسان جنوبی، تاسیس این تشکل سیاسی تصویب شد.
همچنین تقاضای تاسیس حزب همدلی مردم استان تهران بررسی و با فعالیت استانی حزب فقط در استان تهران موافقت شد.
سرمست در پایان اظهار کرد: تقاضاهای استمهال تطبیق با قانون جدید نیز مطرح گردید و با تقاضای استمهال 6 ماهه احزاب براساس فهرست متقاضیان برای تطبیق با قانون جدید موافقت شد و اعضای کمیسیون بنا به تشخیص دبیر کمیسیون با درخواستهای استمهال بعدی نیز موافقت می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر