کد خبر: 36414
A

استاندار اصفهان در مراسم روز دانشجو تاکیدکرد : باید با اتکا به منابع داخلی، علمی و انسانی خود ، به سمت رشد و توسعه حرکت کنیم

دکتر محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: باید کارشکنی‌ها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کنار گذاشته شود و باید با اتکا به منابع داخلی، علمی و انسانی خود به سمت رشد و توسعه حرکت کنیم و اینجانب برای ایجاد کار، توسعه و اشتغال ، تمام نیروها را بسیج خواهم کرد تا استان را به وضعیت مطلوب آن برسانم.

استاندار اصفهان در مراسم روز دانشجو تاکیدکرد : باید با اتکا به منابع داخلی، علمی و انسانی خود ، به سمت رشد و توسعه حرکت کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  دکتر محسن مهرعلیزاده در مراسم روز دانشجو در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ضمن اظهار خرسندی از اینکه اولین سخنرانی عمومی خود را پس از انتصاب در سمت استاندار اصفهان، در جمع دانشجویان و محیط دانشگاه برگزار می‌کند، اظهارداشت: اینکه روزی را به نام روز دانشجو نهادند بیانگر این است که جنبش دانشجویی و نقش دانشجو در کشور جدی است. 

استانداراصفهان افزود: روز 16 آذر پاسداشت شهادت سه دانشجوی ایرانی است که در مقابل نیکسون و استکبار توسط رژیم شاه قربانی شدند ولی مبدا حرکتی شد که در این کشور  جنبش دانشجویی رقم بخورد و اگر به تاریخ برگردیم نشان می دهد که از آن روز فعالیت های دانشجویی ایجاد شد و قدم ها ی مستحکم تر و نقش دانشجو تثبیت گردید.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه در انقلاب اسلامی و جبهه های نبرد حق علیه باطل همین نهضت و حرکت دانشجویی در تنظیم حرکت نقش داشت، افزود: جریان روشنفکری در جامعه ما سیری مشخص دارد و نقش شهید مطهری و شهید مفتح، دکتر شریعتی و مرحوم بازرگان در این میان مشخص است.

وی افزود: این امر بیانگر این است که دانشجو در کنار مسؤولیت اصلی خود که تولید و توسعه ی علم است؛ مسؤولیت‌های اجتماعی و سیاسی را نیز در دوران دانشجویی برعهده دارد.

مهرعلیزاده با بیان این که دوران دانشجویی دوران رشد و بلوغ فکری و سیاسی جوان است، اظهارداشت:  جوانان زمانی که در محیط دانشگاه قرار می گیرند خود را برای ایفای نقش در آینده و اجتماع آماده می کنند و دوران دانشجویی در ساختن جامعه بسیار مهم است که قابل کتمان نیست و زمانی که واژه جنبش دانشجویی به کار برده می‌شود برخی را به اشتباه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه اینکه در جامعه ای که قشر جوان دارد ، کرسی های آزاداندیشی باید برگزار گردد، افزود: نباید دانشجو را تنها به مسائل علمی محدود کنیم و یا او را صرفاً فعال سیاسی بدانیم و رهبر انقلاب نیز در کنار تلاش علمی، دانشجویان را به کرسی‌های آزاداندیشی ترغیب می‌کنند.

استانداراصفهان اظهارداشت: روحیه ی دانشجو باید در دانشگاه و جامعه و در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و علمی فعال باشد و این خواسته ما است و باید این فضا در دانشگاه ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و دانشجوایان اصفهان به این موضوع معروف هستند که در مسائل علمی موفق هستند، افزود: دانشجویان این استان باید در ابعاد دیگر نیز سرآمد شوند.

محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: دانشجو باید بتواند جامعه آینده را بسازد و به هرحال چه دانشگاه فعال باشد و چه نه مردم باید به عنوان محور اصلی کار باشند و خدمت به مردم از بعد قانونی وظیفه است و از بعد معنوی عبادت است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دانشجو باید با علم خود به دولت و دولتمردان و مدیران برای رفع مشکلات مردم کمک کند و در این زمینه نقش آفرینی موثری داشته باشد، افزود: اگر محور را کار برای مردم قرار دهیم خوشبختانه در دورانی قرار داریم که 3 سال از دولت یازدهم صرف برجام و مذاکرات شد و ره‌آورد بزرگی برای ما بود اما برخی سعی کردند موضوع را خفیف جلوه دهند.

استانداراصفهان با بیان اینکه تخریب ها علیه دولت ، نابخردانه و ناجوانمردانه بوده است، افزود: برجام دستاورد بسیار ارزشمندی است و مردم هم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن ایستادند و در اوج اقتدار طرف های مقابل را مجاب نموده و پای آن ایستادند.

وی با بیان این که افرادی که دستی در مسائل اقتصادی دارند به خوبی معنای تحریم کشتیرانی را که قبل از اجرای برجام انجام می شد ، می‌دانند، عنوان کرد: زمانی همه کشورها علیه ما بودند اما امروز اتحادیه اروپا نیز پشت سر ایران ایستاده‌اند و این از نتایج برجام است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برخی برجام را سازش  می دانند در حالیکه سازشی در کار نیست و بر سر حقوق خود ایستاده‌ایم و آن را به دنیا اثبات کرده‌ایم.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه در بعد اقتصادی از عملکرد رئیس جمهور دفاع می‌کنم، افزود:  در این دوره چهار ساله تورم کنترل شد و نرخ بیکاری به حدود 10 درصد رسیده است و با دست خالی و اتکا به توان داخلی، مشکلات اقتصادی مهار شد.

وی با بیان این که با اتکا به منابع داخلی، علمی و انسانی خود باید بتوانیم حرکت کنیم، یادآور شد: باید کارشکنی‌ها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کنار گذاشته شود تا کارها به خوبی پیش رود و شعار بنده کار، کار و کار است و با تمام وجود ایستاده ام و و برای ایجاد کار، توسعه و اشتغال تمام نیروها را بسیج خواهم کرد تا استان را به وضعیت مطلوب آن برسانم.

مهرعلیزاده با اشاره به موضوع زاینده رود، تأکید کرد: با توجه به روحیه پیگیری که دارم کار را تا به سرانجام نرسانم آن را رها نخواهم کرد و از روز اولی که به اصفهان آمده‌ام نیمی از وقت خود را برای زاینده رود اختصاص داده‌ام.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه اگر از 20 سال پیش متوجه کاهش روند بارش ها شده بودیم و اقدام می کردیم زودتر به نتیجه می رسیدیم، افزود: تلاش می کنیم که وعده ی رئیس جمهور مبنی بر جاری شدن آب زاینده رود را در یک زمان حداقلی عملی سازیم. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه تونل بهشت آباد و انتقال آب از کارون می‌تواند راهگشا باشد،افزود: سد کوهرنگ و پروژه گلاب 2 دیگر پروژه‌هایی است که می‌تواند در این زمینه مطرح گردد در حالی که باید برداشت‌ها و مصارف آب را نیز کنترل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که کشاورزان به علت بی‌آبی فقیر می‌شوند باید شغلی را برایشان جایگزین کرد و همچنین مدیریت آب باید عام و دورنگر باشد چرا که اگر تالاب گاوخونی خشک شود اثرات زیست محیطی آن به اصفهان ختم نخواهد شد.

استانداراصفهان گردشگری را در اصفهان و کشور مهم خواند و افزود:  در آینده نه چندان دور باید تا 40 درصد درآمدهای ارزی کشور، متکی به گردشگری باشد و اصفهان با آثار تاریخی ارزشمندی که دارد در این موضوع اثرگذار خواهد بود.

مهرعلیزاده با اشاره به بروکراسی شدید در اصفهان ، افزود: در اصفهان بروکراسی سنگینی حاکم است که مانع تسریع در توسعه همه جانبه است.

محسن مهرعلیزاده گفت: به جوان‌گرایی و استفاده از بانوان اعتقاد دارم چراکه بانوان که نیمی از جمعیت و نیمه اثرگذار جامعه هستند و از بعد سلامت و دقت نظر در جزیی‌ترین مسائل، خانم‌ها در بیشتر مواقع خود را بیش از آقایان نشان داده‌اند و دلیل ندارد که خانمی که تحصیل کرده است در خانه بنشیند.

استانداراصفهان در پایان تاکید کرد: دانشگاهها نباید امنیتی باشند بلکه باید امنیت را برای رشد و توسعه ی استان فراهم کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر