کد خبر: 36416
A

استاندار اصفهان در کارگروه اشتغال تاکید کرد: مدیران در حوزه ماموریت خود در خصوص ایجاد اشتغال نگاهی عمیق تر ، اساسی تر ، کلی تر و جامع تر داشته باشند

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه میزان بیکاری در اصفهان، زیبنده ی این استان نیست ، اظهار داشت: مدیران باید به حوزه ماموریت خود در خصوص ایجاد اشتغال عمیق تر، اساسی تر، کلی تر و جامع تر بنگرند.

استاندار اصفهان در کارگروه اشتغال تاکید کرد: مدیران در حوزه ماموریت خود در خصوص ایجاد اشتغال نگاهی عمیق تر ، اساسی تر ، کلی تر و جامع تر داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر محسن مهرعلیزاده در کارگروه اشتغال استان ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته در ادوار گذشته، اظهارداشت: باید به آنچه بر عهده ی ما گذاشته شده است و در حیطه ی وظایف به شمار می رود به صورت دقیق آشنا شویم و بدون فوت وقت و بدون وقفه به انجام این وظایف بپردازیم و از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

استاندار اصفهان افزود: باید در نحوه ی برگزاری جلسات و جهت گیری برنامه ها و نحوه ی عملکرد دستگاه ها تغییرات قابل ملاحظه ای صورت گیرد.

وی وظایف کارگروه اشتغال را تعیین فعالیت های اولویت دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات شورای عالی اشتغال، بسترسازی های مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان، وضعیت بازار کار و ارایه راه حل جهت کاهش میزان بیکاری در سطح استان، هماهنگی در سیاست ها و خط مشی های اجرایی به منظور هدفمند نمودن آموزش ها و تطبیق آن با نیاز بازار کار، شناسایی امکانات و محدودیت های آموزش فنی و حرفه ای استان و تشویق بخش غیردولتی برای ایجاد مراکز آموزشی مورد نیاز برشمرد و افزود: در هر یک از این وظایف بر تکیه به بخش خصوصی تاکید شده است.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه همه ی فعالیت های کارگروه اشتغال معطوف به ارائه ی تسهیلات نمی شود، افزود: علیرغم خشکسالی های پیاپی در شرق اصفهان و بیکاری کشاورزان این منطقه ولی هنوز اشتغال پایدار با تاسیس کارخانه های جدید در این منظقه ایجاد نشده است و کارگروه اشتغال باید در این خصوص برنامه های مشخصی داشته باشد.

مهرعلیزاده افزود: یکی از وظایف اصلی کارگروه اشتغال بکارگیری توان بخش خصوصی است و اینکه چرا هنوز بعد از گذشت 10 سال از طرح منطقه ی ویژه ی اقتصادی و ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان، این پروژه ها به نتیجه نرسیده است باید آسیب شناسی شود و کارگروه اشتغال وظیفه ی پیگیری این موضوعات را دارد.

استاندار اصفهان اظهارداشت: با توجه به اینکه تسهیلات ابلاغی به این کارگروه از تهران تعیین می شود و موارد هزینه کرد آنها نیز مشخص است؛ کارگروه اشتغال نمی تواند سیاستگذاری داشته باشد وباید در راستای دقت و صحت در انجام فعالیت ها و تسریع انجام کارها اقدام نماید.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه میزان بیکاری در اصفهان، زیبنده ی این استان نیست ، اظهار داشت: مدیران باید به حوزه  ماموریت خود در خصوص ایجاد اشتغال عمیق تر، اساسی تر، کلی تر و جامع تر بنگرند.

وی افزود: در خصوص صحت و دقت کار  باید براساس سند آمایش سرزمین شهرستان ها؛ حوزه های مختلف اشتغال در شهرستان ها تهیه شود و یک مسیر مشخص برای فعالیت ها تعیین گردد و باید هدایت، صحت و دقت کار براساس آمایش سرزمینی صورت گیرد.

استاندار اصفهان بر برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اشتغال در آینده تاکید کرد و افزود: استان اصفهان ظرفیت ارائه ی نظرات، رویه ها و پیشنهادات مشخص برای بهبود وضعیت اشتغال حتی در سطح ملی را دارد و بر همین اساس بررسی برای آتیه در توسعه ی اشتغال از فعالیت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد مجدد از طولانی بودن پروسه ی اخذ تسهیلات در استان؛ افزود: فرایند کار در برخی از بانک های استان از میانگین طولانی تر است و همه ی مسئولان باید بدانند که زمانی مردم از عملکرد مسئولین خشنود خواهند شد و اعتماد افزایش می یابدکه کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه ارائه ی تسهیلات برای روان سازی است، افزود: اصل مهم برای ایجاد و حفظ اشتغال موجود، پول و امکانات است که باید مورد توجه قرار گیرد و اینگونه تسهیلات برای کارگاه های کوچک بکار می رود و باید به توسعه ی کارگاه های بزرگ نیز در این کارگروه پرداخته شود و به عنوان یک کار زیربنایی در دستور کار قرار گیرد.

مهرعلیزاده با اشاره به ابلاغ طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار گفت: باید سهم شهرستان ها در این طرح ها براساس طرح آمایش سرزمین مشخص شود.

استاندار اصفهان به تغییرات صورت گرفته در معاونت های استانداری اشاره کرد و افزود: تغییر با برنامه ها و فکرهای جدید همراه می شود و امیدواریم که با این تغییرات شاهد شکوفایی بیشتر در کارها باشیم.

محمد علی شجاعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری نیز در این جلسه اظهارداشت:  برای پیشبرد اهداف کارگروه نیاز به هم افزایی و استفاده از دانش و تجربه ی همه ی مدیران و انسجام در برنامه ها و پیگیری های مضاعف برای رفع مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات شفاهی ،گره ها را باز نخواهد کرد، افزود: از مدیران دستگاه ها درخواست می شود که شخصا در جلسات گارگروه حضور داشته باشند و امیدواریم که به لطف خدوند و تدبیر استاندار و هم افزایی و استفاده از همه ی ظرفیت های استان بتوانیم اصفهان را بهتر از قبل بسازیم.

گفتنی است در این جلسه گزارش عملکرد کارگروه اشتغال استان در سال 96، گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص شاخص های نیروی کار استان اصفهان، تشریح و شیوه  نامه ی تسهیلات اشتغال زا در قالب برنامه ی اشتغال فراگیر و قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به جلسه ارائه گردید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر