کد خبر: 36465
A

آدم‎های عجیب غریبی که به دولت فشار می‎آورند تا پول بی‎حساب بگیرند، چه کسانی هستند؟

رئیس جمهور که به منظور ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس رفته بود از اعمال فشارهای زیادی بر دولت خبر داد.

آدم‎های عجیب غریبی که به دولت فشار می‎آورند تا پول بی‎حساب بگیرند، چه کسانی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام حسن روحانی، از تصمیم دولت دوازدهم برای کاهش ردیف‎های بودجه در لایحه سال آینده خبر داد که منجر به دلخوری برخی مراکزی شده که پول بی حساب و کتاب از دولت می‎گرفتند اما نظارتی بر هزینه بودجه از سوی آنها وجود نداشته و پاسخگو نبوده‎اند.
او از فشارهای این مراکز بر دولت خبر داد تا بار دیگر بتوانند بودجه دریافت کنند اما دولت در مقابل آنها مقاوت کرده است. او از نمایندگان نیز خواست تا تحت فشار آنان قرار نگیرند و ردیف‎های بودجه را اضافه نکنند.
فشار دیگری که روحانی صراحتا از آن سخن گفت، فشار موسساتی بود که سیستم مالی و بانکی کشور را با مشکل روبرو کرده بودند و افزود: 6 تعاونی متخلف بودند که 25 درصد بازار پولی کشور در اختیار آنها بود. آخر دولت یازدهم و اول دولت دوازدهم همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا خسارتی که از طرف این چند تعاونی اعتباری در کشور به وجود آمده و زندگی مردم را دچار مشکل کرده بود، جبران شود. این تعاونی ها نه تنها راجع به سود تسهیلات هر روز تصمیم می گرفتند و این حوزه را به هم می ریختند بلکه بازار ارز، سکه و املاک را هر طور می خواستند به هم می زدند. دولت یازدهم از مقام معظم رهبری استمداد طلبید چون زندگی 3-4 میلیون نفر داشت تلف می شد. این صندوق ها مال چه کسانی بود؟ چقدر سخت بود با این صندوق ها برخورد کنیم.
به گفته رئیس جمهور، پس از این تصمیم سیلی از نامه‎ها و تلفن‎ها به دولت شد که از این افراد تعریف و تمجید کرده و خواستار بقای فعالیت آنها بودند. روحانی در ادامه گفت: فشارهای زیادی از کانال های مختلف به ما وارد می کردند. اینها رفتند بودند همه جا را دیده بودند، از تمام ارگان ها به من نامه می نوشتند که این آدم خوبی است، چرا دارید حسابش را می بندید آدم های عجیب غریب می آمدند و سفارش اینها را می کردند که جای تعجب داشت! معلوم بود که آنها با دغل رفته اند و آدم های خوب را هم مدافع خودشان کرده بودند!
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با کمک رهبری، شورای امنیت و دیگر قوا، تلاش کردیم تا مانع فعالیت این موسسات شویم، ادامه داد: تا کنون 98 درصد منابع مالی مردمی که در این موسسات حساب داشتند را پرداخت کرده‎ایم.
گفتنی است روحانی صراحتا از منشا این فشارها و حامیان آنها که او آنان را «عجیب و غریب» خطاب می‎کرد، نامی نبرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر