کد خبر: 36475
A

فصل جدید جدال لفظی کوهکن و پزشکیان در مجلس/ لاریجانی از پزشکیان حمایت کرد

پزشکیان در پاسخ به تذکر کوهکن که ادبیات او را در اداره مجلس نادرست دانسته بود،‌ گفت: ایشان گفتند که از ادبیات فاخر در مجلس استفاده شود و بعد خودشان می‌گویند که داد زده شده. داد زدن ادبیات فاخر است؟

به گزارش خبرآنلاین؛ مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلسدر جلسه علنی امروز، در تذکری براساس ماده 79 آیین نامه داخلی، فرصت یافت تا پاسخصحبت‌های محسن کوهکن که از ادبیات پزشکیان در جلسه پیشین مجلس انتقاد کرده بود را بدهد.(اینجا)

کوهکن در جلسه 8 آذر مجلس در تذکری مدعی شده بود که پزشکیان خطاب به تذکر او گفته بود «بگیر بنشین سرجات، من جواب شما را نمی دهم، اگر می خواهید دعوا کنید بفرمایید بیرون!». او بر همین اساس از رییس مجلس درخواست کرد که این مساله را بررسی کند و در هیاترئیسه از ادبیات فاخر استفاده شود.

پس از تعطیلی 10 روزه جلسات علنی مجلس، پزشکیان امروز در پاسخ به این تذکر کوهکن گفت: هنگام تذکر ایشان من در جلسه نبودم. ایشان گفتند که من به ایشان بی احترامی کرده‌ام و گفته‌ام که بیرون بروند! من فایل صوتی مذاکرات مجلس را بار دیگر گوش کردم اما چنین حرفی در آن نبود. ایشان گفتند که هیات رئیسه از ادبیات فاخر استفاده کندو بعد خودشان میگویند که در مجلس داد زده شده. داد زدن ادبیات فاخر است؟ داد زدن و اینکه بیایند این جلو بایستند و بگویند که حق ندارید حرف بزنید، درست نیست.

پزشکیان به بازخوانی اتفاقات آن جلسه مجلس پرداخت وتوضیح داد: من در بحث آن روز دو نکته را مطرح کردم. یکی اینکه گفتم باید در مملکت عدالتپیاده شود. در اجرای عدالت مشکل داریم. آن روز عناوینی را براساس قرآن گفتم. بحث دیگرم تاکید بر وحدت بود. ما بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز داریم.ق رآن در جاهای مختلف به ایننکته اشاره کرده است. ما هر روز در نماز می‎خوانیم که خدایا ما را به راه راست هدایت کن، اما باز با هم دعوا داریم! در حالیکه خدا صراحتا دستور داده است که اختلاف ها را حل کنیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس، با اشاره به اینموضوع که برون داد کار ما حل اختلاف نبوده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکریعنی وحدت. اختلاف، عذاب عظیم به همراه دارد. من از وصیت حضرت علی به این برادرانگفتم. ایشان در خطبه 18 می‎فرماید که راه خدا و پیغمبرانشان یکی است. خدا از اختلاف نهی کرده است.

او تصریح کرد: برون داد وحدت در کشور جالب نیست.ما باید وحدت کنیم و گروهی جمع شود که اختلاف های داخلی را حل کند. اگر می‎خواهیمانکار کنیم و داد بزنیم، درست نیست. مجلس و ما باید به «ید واحده» تبدیل شویم.حضرت علی راهکارش این است که اختلاف هایتان را حل کنید و توبه کنید. اما ما هر روز ازپشت تریبون به یکدیگر فحش می دهیم. این کار به توصیه حضرت علی غلط است.

رئیس مجلس پس از صحبت‌های پزشکیان مهر تأییدی برگفته‌های او زد و گفت: «این نکاتی که آقای پزشکیان گفتند، نکات خیرخواهانه ای است و دوستان به آن توجه کنند.»

27217

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر