کد خبر: 36528
A

بهبود شرایط افغانستان نقش موثری در ارتقاء ثبات منطقه خاورمیانه دارد

استاندار قم با اشاره به اهمیت ارتقاء امنیت کشور افغانستان گفت: بهبود شرایط این کشور نقش موثری در افزایش ثبات منطقه خاورمیانه دارد.

بهبود شرایط افغانستان نقش موثری در ارتقاء ثبات منطقه خاورمیانه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری دبیر کل حزب اسلامی تبیان و رئیس خبرگزاری "صدا افغان" طی سخنانی با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی مبنی بر برادری همه ی مسلمین اظهار داشت: نگاه مسئولان کشور نسبت به اتباع خارجی نیز نشات گرفته از این آرمان هاست.
وی با تاکید بر ضرورت اهتمام مسلمانان برای افزایش مناسبات و مشارکت ها جهت اعتلای امت اسلامی افزود: مسلمین در هر جای عالم بایستی دراین مسیر حرکت نمایند.
استاندار قم در ادامه با اشاره به مشکلات داخلی افغانستان، بهبود شرایط این کشور را موجب افزایش ثبات در منطقه و خصوصا ایران دانست و افزود: با توجه به مجاورت جغرافیایی و دین مشترک دو کشور، امنیت کشور افغانستان تاثیر خاصی بر امنیت ایران دارد.
صادقی با بیان اینکه دو ملت ایران و افغانستان در بسیاری  از مقاطع حساس تاریخی در کنار یکدیگر بوده اند ادامه داد: ‌امیدواریم  با افزایش اتحاد و همدلی دو کشور بتوانیم سیر تعالی را با یکدیگر طی کنیم.
نماینده عالی دولت در استان اقامت مهاجرین افغان در کشور ایران را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دولت ایران تلاش کرده است تا این عزیزان از مواهبی همچون اشتغال، تحصیل و امنیت و آرامش بهره مند شوند.
حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری دبیر کل حزب اسلامی تبیان نیز در این دیدار برخی دغدغه های اتباع کشور افغانستان در ایران از جمله سرمایه گذاری و اشتغال، تحصیل در دانشگاه ها و تسهیل در سفرهای زیارتی اتباع را بیان نمود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر