کد خبر: 36539
A

اهمیت همکاری مردم و دستگاه های دولتی برای پیشگیری از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها برای مقابله با آنفلونزای حاد پرندگان در کشور، گفت: دولت همه امکانات و ظرفیت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری بکار خواهد گرفت.

اهمیت همکاری مردم و دستگاه های دولتی برای پیشگیری از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلونزای حاد پرندگان،‌ با بیان اینکه دولت متعهد به پرداخت خسارات وارده ناشی از شیوع این ویروس به تولید کنندگان طیور است،‌ همکاری و مشارکت مردم بویژه تولید کنندگان طیور با دستگاه های مرتبط را مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان در کشور دانست.
وی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی،‌ بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداران خواست تا با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی برنامه های تدوین شده برای پیشگیری از آنفلونزای حاد پرندگان را با قوت اجرا کنند.
در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی،‌ رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، دادستان کل کشور و رییس ستاد بحران حضور داشتند، مسولان سازمان دامپزشکی گزارشی از میزان آلودگی کشورهای جهان و ایران به آنفلونزای پرندگان در سالجاری ارایه کردند.
در این جلسه اعضا دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه تامین سلامت و بهداشت جامعه، امنیت غذایی ،حفاظت از صنعت پرورش طیور، شناسایی کانون های آلوده، قرنطینه سازی، رعایت ضوابط امنیت زیستی، تامین اعتبار و پرداخت خسارت به تولید کنندگان طیور، ممنوعیت فعالیت بازارهای عرضه پرندگان زنده،‌ نحوه اطلاع رسانی و اجرای طرحهای واکسینه کردن دست اندرکاران پرورش طیور مطرح کردند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر