کد خبر: 36830
A

جهانگیری بر بکارگیری همه ظرفیت کشور برای تسریع در روند اسکان زلزله زدگان تاکید کرد

معاون اول رییس جمهوری، با بیان این که سرعت امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان زلزله زده کرمانشاه از افتخارات مدیریتی کشور است، بر ضرورت بکارگیری همه ظرفیت کشور برای تسریع در روند اسکان زلزله زدگان تاکید کرد.

جهانگیری بر بکارگیری همه ظرفیت کشور برای تسریع در روند اسکان زلزله زدگان تاکید کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه با حضور در وزارت کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که برای بررسی آخرین وضعیت روند خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه تشکیل شده بود، از رسانه ها و بخصوص رسانه ملی خواست اقدامات مثبت صورت گرفته در کمک به زلزله زدگان و فراهم کردن اسکان موقت برای آنان را به درستی اطلاع رسانی کنند و از انتشار مطالب خلاف واقع که موجب ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه می شود بپرهیزند.
وی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که تمام ظرفیت و امکانات کشور به کار گرفته تا برنامه رسیدگی به زلزله زدگان و اسکان آنها به یک نقطه موفقیت تبدیل شود و دغدغه آنان بخصوص در فصل سرما برطرف شود.
معاون اول رییس جمهوری، مدیریت و سرعت ساماندهی و کمک رسانی و نجات زلزله زدگان را از اقدامات برجسته و موفق و از افتخارات مدیریتی کشور دانست و افزود: خوشبختانه در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله، عملیات آوار بردار، رسیدگی به مجروحین و اسکان موقت مردم با سرعت در دستور کار قرار گرفت و با حضور همه نیروها و دستگاه ها در منطقه، شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه بودیم.
جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص روند پیشرفت اسکان موقت برای زلزله زدگان تاکید کرد: لازم است که برنامه اسکان موقت با سرعت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند تا مردم برای روزهای آینده که پیش بینی می شود هوا سردتر شود دغدغه و نگرانی نداشته باشند.
در این جلسه که وزرای کشور و نیرو، استاندار کرمانشاه، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و جانشین فرمانده نیروی انتظامی و رییس ستاد مدیریت بحران کشور و رییس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند گزارشی از آخرین وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان استان کرمانشاه و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اسکان موقت آنان و نیز ساماندهی کسب و کار مردم در این مناطق ارائه شد.
وزیر کشور، استاندار کرمانشاه، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند و اطمینان دادند که برنامه های اسکان موقت، اسکان دائم و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنفی در مناطق زلزله زده بدرستی در حال انجام است و حداکثر تلاش برای آسایش مردم در مناطق زلزله زده در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه جاری استان کرمانشاه را لرزاند.
شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان‌های کشور و کشور‌های همجوار احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده که کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه‌های زیادی خواهد بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر