کد خبر: 36850
A

دست زدن بودجه مصوب روستاها ، ظلم به روستائیان است

نماینده مردم شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب از سوی دولت و مجلس به روستائیان گفت: بودجه و درآمد مناطق روستایی باید صرف عمران همان منطقه شود و در اصل دست زدن بودجه مصوب روستاها ، ظلم به روستائیان است.

دست زدن بودجه مصوب روستاها ، ظلم به روستائیان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید حسین نقوی حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک استاندار تهران با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که در کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: دولت و مجلس در قالب دو مصوبه اعتباری و اختصاص مالیات بر ارزش افزوده ، اعتبارات بسیار خوبی را به مناطق روستایی اختصاص داده اند که این امر در عمران و آبادانی این مناطق سهم به سزایی دارد.
وی افزود: مسئولان وظیفه دارند تا حقوق مردم در مناطق روستایی را در نظر گرفته و از دست بردن در اعتباراتی که مختص مناطق روستایی است پرهیز کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود : مسئولان برای رفع مشکلات مردم انتخاب شده اند و نباید در این مسیر کوتاهی کرده و برای مردم به ویژه روستائیان اشکال تراشی کنند.
نقوی با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت روستائیان گفت : این که دهیار از خارج از روستا تعیین شود ، ظلم بزرگ به کسانی است که در آن منطقه زندگی می کنند و این امر می تواند مسیر خدمت رسانی به روستائیان را با مشکل مواجه کند.
وی بیان کرد: برخی از روستاهای شهرستان قرچک به اندازه بعضی از شهرهای کشور جمعیت دارند در حالی که با یک دهیار اداره می شوند بنابراین لازم است تا در مدیریت و طرح های هادی این مناطق تجدید نظر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قرچک نیز در این جلسه گفت : قرچک در حالی از سال 91 به صورت شهرستانی مستقل از ورامین جدا شد که از نظر بسیاری از زیرساخت ها با کمبود شدید مواجه است.
ایرج شیرنژاد افزود : شهرستان قرچک از 270 هزار نفر جمعیت برخوردار است که از این تعداد، بیش از 230 هزار نفر از خدمات شهرداری برخوردارند و تلاش های اعضای شورای اسلامی نتوانسته به طور کامل نیازهای شهروندان را برطرف کند.
وی بیان کرد: قرچک از داشتن آرامستان ، فرهنگسرا و مراکز تفریحی محروم است و کمربندی شمالی و کمربندی جنوبی این شهرستان با مشکل فراوان مواجه است که توجه ویژه استاندار تهران می تواند این مشکلات را برطرف کند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر