کد خبر: 36853
A

استمرار زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری با تجلیل از مجاهدت ها و تلاشهای انقلابی دولتمردان دفاع مقدس، تاکید کرد: استمرار زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است.

استمرار زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالخلیل معظم زاده معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه در دومین همایش دولتمردان دفاع مقدس که به یاد مجاهدت ها، پایداری ها و مدیریت انقلابی دولتمردان در دوران دفاع مقدس و تکریم خانواده های دولتمردان شهید برگزار شد، گفت: این همایش تداعی کننده خاطرات دوران دفاع مقدس و نماد ۸ سال پایبندی و مقاومت‌های رزمندگان و دولتمردان در دفاع مقدس است.

معظم زاده اظهار داشت: بی شک استمرار زنده نگهداشتن یاد و خاطرات دفاع مقدس وظیفه همه ماست و این در راستای تجلیل و ارزش گذاری بر ۸ سال حضور رزمندگان و جوانان کشور در دفاع از کیان اسلامی کشور است.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دفاع مقدس آثار پر خیر و برکتی داشته چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه اراده کنیم و چه نکنیم، آثار دوران هشت سال دفاع مقدس همچنان در جای جای نظام ارزشی، تثبیت و تقویت شده که آنها را همیشه و همه وقت به عنوان توشه ای در هر حرکت حیات بخش ارزشی آن را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: بر همه ما واجب است که این چراغ راهنما را چراغی بس فروزان و معنوی در زندگی مان قرار دهیم تا ما هم این توفیق نصیبمان شود که این مسیر را ادامه دهیم و آنچه شایسته نظام است به عنوان داشته ها تقویت و تثبیت کنیم.

معظم زاده ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دولت در گرامیداشت دولتمردان هشت سال دفاع مقدس، گفت: برگزاری گردهمایی در سال 94، برگزاری نشست دولتمردان دفاع مقدس با حضور سفرا، وزرا و استانداران و رییس جمهور و رییس فقیدمجمع تشخیص مصلحت نظام و جمع آوری اشیاء و تشکیل موزه و مستندات دوران دفاع مقدس از جمله این دستاوردهاست.

وی با بیان اینکه در اجرای رهنمودها و فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت و ضبط گنجینه های دفاع مقدس شورای راهبردی در این راستا تشکیل شد، ادامه داد: راه اندازی بانک اطلاعات دولتمردان شهید، تجمیع بیش از 110هزار سند و تصویر و انجام مصاحبه با بیش از 500 نفر از دولتمردان آن زمان و اسکن و دسته بندی اسناد مرتبط با نقش دولت با دفاع مقدس و بیش از 32هزار سند که مرتبط با فعالیت های دیپلماتیک وزارت خارجه است از اقدامات انجام شده در تبیین نقش و عملکرد دولتمردان در دفاع مقدس است.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: با تحقیق و مطالعه ای میدانی می توانیم دریابیم که دولتمردان شهید ما در آن دوران خادمانی صادق بودند که این خدمت صادقانه را تابلوی راه خود قرار دادند تا در مسیر سیر الی الله حرکت و در راستای تعالی انقلاب تلاش کنند.

معظم زاده تصریح کرد: این اقدامات مبارک و ارزشمند برای اولین بار پس از دفاع مقدس در دولت تدبیر و امید به انجام رسیده و امروز در میان دست اندرکاران و مجریان این کار بزرگ، انگیزه ای ایجاد شده که تلاش در این مسیر را برای خود تداوم بخش حرکت تعالی بخش ۸ سال دفاع مقدس می دانند.

در این‌ مراسم از مجموعه ۱۲ عنوان کتاب که در راستای تبیین نقش و عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی در دوران دفاع مقدس تدوین و منتشر شده است، رونمایی و از برخی خانواده شهدای دولت و مدافعان حرم تجلیل شد.

همچنین از دستگاه های اجرایی برتر که همکاری مطلوب و موثر در جمع آوری اسناد و اشیا بکارگرفته شده در موزه عملکرد دولت در دفاع مقدس داشته اند، و پژوهشگران نمونه در این عرصه نیز تقدیر به عمل آمد.

معظم زاده معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری، در حاشیه این مراسم از نمایشگاه تبیین نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس بازدید کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر