کد خبر: 36890
A

کواکبیان: طرح تشکیل پارلمان اصلاحات تهیه شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تشکیل پارلمان اصلاحات را تهیه کرده ایم، گفت: از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می خواهیم تا مجری این طرح باشد.

کواکبیان: طرح تشکیل پارلمان اصلاحات تهیه شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی کواکبیان روز پنجشنبه در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار با اشاره به طرح ایجاد پارلمان اصلاحات افزود: طرحی را به نام «پارلمان اصلاحات» آماده کرده ایم و از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می خواهیم مجری این طرح باشد تا چهار هزار نفر از منتخبان احزاب در سراسر کشور در آن حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه حتی می توانیم نامزدهای ریاست جمهوری را در پارلمان اصلاحات مطرح کنیم، گفت: دولت کنونی انتظارات اصلاح طلبان را برآورده نکرده، (اصلاح طلبان) می گویند با تمام وجود به این دولت کمک کردیم اما دولت به ما اعتنایی نمی کند. اگر اصلاح طلبان پای کار نیایند، مشارکت کاهش می یابد و در این صورت اصولگرایان خود به خود به میدان خواهند آمد.
کواکبیان افزود: یک بار خدمت مرحوم هاشمی رفتیم و گله کردیم که چرا به تحزب بها داده نمی شود؛ آقای هاشمی گفت من همه حرف های شما را قبول دارم اما اجازه بدهید این بار هم از روحانی حمایت کنیم؛ پس از انتخابات شما بیایید بنشینیم تا مساله را به طور جدی مطرح کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم که چرا مسوولان به حزب تن نمی دهند، صد بار گفته ایم که اصول قانون اساسی گفته که احزاب آزادند، اگر می خواهیم در سال 1404 کشور اول منطقه باشیم که من به عنوان نماینده مجلس به این چشم انداز شک دارم، باید کشور را حزبی اداره کنیم.
وی اضافه کرد: 158 نفر در مجلس با ما عکس سلفی گرفتند اما زنبیل آنها الان جای دیگری است، در جامعه وجهه اصلاح طلبی و چپ می گیرند اما در نهایت راهنمای راست می زنند که آدم شک می کند که اینها همانی هستند که قبلا با ما بودند.
کواکبیان گفت: اگر امروز فساد سیستماتیک مثل خوره به جان نظام افتاده، به خاطر اجازه ندادن به رصد و فعالیت احزاب است. رقابت بدون حزب معنا ندارد. در منطقه به جز حکومت های های آل سعود، آل خلیفه و آل قابوس، انتخابات حتی در افغانستان و پاکستان هم بر اساس احزاب پیش می رود. اگر کشور را به سمت تحزب پیش نبریم، دوباره یک «محمود آقایی» در کشور موج ایجاد می کند.
کواکبیان گفت: با عملکرد بد ما مردم مایوس می شوند و دیگر پای صندوق ها نمی آیند؛ مثل شورای شهر دوم که احمدی نژاد در قالب ائتلاف آبادگران با چهار درصد آرای مردم، شهردار تهران شد.
وی با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا و اعلام پایتختی بیت المقدس اظهار کرد: فکر نمی کنم که ترامپ دیوانه باشد بلکه خود را به دیوانگی زده است. هیچ رییس جمهوری جرات نمی کرد این کار را بکند.
کواکبیان یادآور شد: در منطقه با تهدیدات فراوانی روبرو هستیم، بنابراین برای مبارزه با این تهدیدات نیازمند وحدت در کشور هستیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر