کد خبر: 36917
A

هیچ تضمینی وجود ندارد انتقال آب از خوزستان تنها برای شرب باشد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار چندگانه مسئولان در رابطه با مساله انتقال آب گفت: به دلایل علمی و فنی هیچ تضمینی برای این اظهارنظر که انتقال آب تنها برای شرب انجام می‌شود، وجود ندارد.

هیچ تضمینی وجود ندارد انتقال آب از خوزستان تنها برای شرب باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش خبرنگار ایسنا، همایون یوسفی امروز ( پنج‌شنبه 23 آذرماه) در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به حواشی اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست و مواضع وزیر نیرو نسبت به موضوع انتقال آب بین‌حوضه‌ای از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان اظهار کرد: انتقال آب موضوعی حیاتی برای خوزستان است. ما مساله عدم شفافیت در خصوص انتقال آب را در زمان معرفی آقای بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو مطرح کرده بودیم. این مساله را هنگام بررسی صلاحیت و رای اعتماد مجلس به بیطرف نیز در صحن علنی مجلس اعلام کردیم. 

وی تصریح کرد: با وجود خوش‌بینی‌ برخی مسئولان خوزستان نسبت به مواضع وزارت نیرو در بحث انتقال آب و تذکر واضح ما نسبت به عدم شفافیت این مواضع در زمان معرفی وزیر پیشنهادی نیرو، متاسفانه شاهد بودیم که وزارتخانه بدون اطلاع مردم، نمایندگان و مسئولان خوزستان تصمیماتی در مورد میزان آب و آینده منابع آبی استان اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: بسیار خوب است که مسئولان و نمایندگان خوزستان اکنون دریافته‌اند که نباید در رابطه با چنین مسائلی خیلی خوش‌بین بود، بلکه باید تمامی موضوعات به طور دقیق و کارشناسانه پیش‌بینی شوند.

یوسفی با تاکید بر پیگیری مساله انتقال آب به دور از هیاهو،  عنوان کرد: نمایندگان خوزستان باید به دور از هر گونه هیاهو، با مستندات علمی و از طریق مجاری قانونی و با بهره‌گیری از اختیارات خود این مساله را پیگیری کنند. در حال حاضر متأسفانه شاهد رفتار چندگانه مسئولان در خصوص مسائل و موضوعات انتقال آب هستیم. 

وی با بیان این‌که مسئولان خوزستان باید موضع و نظر خود را نسبت به مساله انتقال آب اعلام کنند، افزود: باید مواضع خود را در این زمینه به طور شفاف به مردم بگوییم، چرا که مردم مسائل را تشخیص می‌دهند. ما به عنوان نمایندگان مردم بر اساس وظایف قانونی خود این مساله را پیگیری می‌کنیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور گفت:  در این نامه  درخواست شده است از پروژه‌های انتقال آب بازدید شود اما به درخواست ما توجهی نشده است.

یوسفی، آب را یک موضوع ملی دانست و اظهار کرد: تصمیم‌گیران در حوزه آب نباید با توجیه مسائل منطقه‌ای، منافع ملی را نادیده بگیرند. آمادگی داریم در مورد انتقال آب مباحثه‌ای کاملا علمی و فنی با تصمیم‌گیرندگان و سیاستگذاران این حوزه داشته باشیم و آن زمان خود مردم در مورد حقایق قضاوت کنند.

وی با اشاره به بازدید جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه تهرانی از پروژه‌های مبارزه با گرد و غبار و طرح 550 هزار هکتاری و ... خوزستان و نشست خبری استاندار خوزستان با این خبرنگاران در روز چهارشنبه( 22 آذرماه) تصریح کرد: حضور یک طرفه اصحاب رسانه و مطبوعات در این برنامه که بدون حضور رسانه‌های استان خوزستان برگزار شد، جای سوال دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر