کد خبر: 36934
A

اجرای متفاوت‌ترین بودجه دولت نیازمند آموزش و تغییر نگاه مدیران دولتی است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه 97 متفاوت ترین بودجه سالهای گذشته دولت است. به طوری که تصمیم گیری درباره 30 تا 50 درصد بودجه با استانها تخصیص داده شده است، اما میزان اثرگذاری و موفقیت این تصمیم جدید دولت منوط به آموزش مدیران استانی و تغییر نگاه دولتمردان است.

اجرای متفاوت‌ترین بودجه دولت نیازمند آموزش و تغییر نگاه مدیران دولتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهرام کوسه غراوی رشد بودجه عمرانی لایحه بودجه 97 را منفی 15.7 درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: مبلغ بودجه عمرانی پیش بینی شده در این لایحه 60 هزار میلیارد تومان است که البته قرار است از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی 128 هزار میلیارد تومان صرف پروژه‌ های عمرانی شود. برای به بهره برداری رسیدن 66 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره استانی و شش هزار پروژه نیمه کاره ملی نیاز به عزم جدی تری در دولت و مشارکت بخش خصوصی احساس می شود.

نماینده مردم مینودشت در مجلس خاطر نشان کرد: تازمانی که نگاه مدیران دولتی به پروژه‌ها و مسئولیتها همانند نگاه بخش خصوصی به مسئولیتها و پروژه ها نشود و کارکنان دولت پرژه‌ها را متعلق به خود ندانند، کار دولت در دستیابی به اهداف بودجه 97 بسیار سخت خواهد بود.

به گفته کوسه غراوی فقدان سامانه‌های جامع اطلاعاتی و داده‌ای مانع از برنامه‌ریزی سازماندهی و نظارت دولت برای اطلاع از دستیابی به اهداف کمی و کیفی دانست.

وی ادامه داد: تا زمانی که پایگاه‌های داده‌ای قابل اتکایی در اختیار دولت نباشد، دستگاه‌های اجرایی نخواهند توانست به اهداف کمی و کیفی لایحه بودجه 97 آنطور که مدنظر دولت است، جامه عمل بپوشانند. به طور مثال دولت باید بداند با چه میزان بودجه و امکانات استانی و شهرستانی خواهد توانست عدد مشخصی اشتغال در مناطق شهری و روستایی ایجاد کند و نقش بانکها و سرمایه‌گذاران برای تامین بودجه های مورد نظر را شفاف کند.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: تا زمانی که چنین پایگاه‌های اطلاعاتی ایجاد نشود، نمی توان گفت که می توان شاهد اثرگذاری لایحه بودجه 97 آنطور که باید و شاید است، بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر