کد خبر: 36938
A

اورشلیم پست مدعی شد: پارلمان اروپا خواستار توقف برنامه موشکی ایران شده است

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای استراتژی سالانه خود در خصوص امنیت و سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا را به تصویب رساند. روزنامه اورشلیم پست ادعا کرده است که پارلمان اروپا در این قطعنامه خواستار پایان برنامه موشکی بالستیک ایران شده است.

اورشلیم پست مدعی شد: پارلمان اروپا خواستار توقف برنامه موشکی ایران شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه خود با عنوان «امنیت و سیاست خارجی» سالانه اتحادیه اروپا را با 408 رای موافق در برابر 132 رای مخالف تصویب کرد. روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارشی ادغامی نوشت که پارلمان اروپا از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با موشک‌ها که نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است را انجام ندهد.

در ادامه گزارش اورشلیم پس آمده است: قطعنامه پارلمان اروپا بر تجدید بودن برنامه موشکی بالستیک ایران و لزوم اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت تاکید کرده است که از ایران می‌خواهد از هر فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند خودداری کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به نقل از دانیل شوامنتال کارشناس موسسه‌ای در بروکسل آورده است: هر چند ترجیح می‌دادیم که شاهد عباراتی شدیدتر در این فرضیه باشیم اما شناختن برنامه موشکی بالستیک ایران به عنوان یک ریسک امنیتی گامی مهم از سوی پارلمان اروپاست.

، این در حالی است که مقامات کشورمان همواره در پاسخ به این ادعاها تاکید کرده‌اند که برنامه موشکی ایران تنها برای دفاع از خاک و ملت ایران در برابر تهدیدات است و جمهوری اسلامی نیز همانند هر کشور دیگری در دنیا حق دارد از خود دفاع کند. بنابراین، ایران برای توسعه توان و ظرفیت دفاعی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیرد و به فعالیت‌های موشکی خود ادامه خواهد داد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر