کد خبر: 36944
A

آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره دغدغه ارتقاء نظام را داشت

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی مثبت گرا و دوراندیش بود که همواره دغدغه حفظ انقلاب وارتقای نظام را داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره دغدغه ارتقاء نظام را داشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن هاشمی رفسنجانی روز جمعه در نخستین یادواره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قزوین با تشریح تاریخچه ای از زندگی این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، افزود: پدرم برای اینکه انقلاب در مسیر اصلی خود قرار داشته باشد، مورد تهمت قرار می گرفت و در بیشتر انتخابات او خودش را بدون هیچ نگرانی در معرض انتخاب مردم قرار می داد.
وی اضافه کرد: نقش آیت الله هاشمی در دوران مبارزه کاملا مشهود است به طوری که برای تهیه کتاب مبارزات او از اسناد خود ساواک بهره گرفته شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ کس نمی تواند منکر تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوره سازندگی شود.
وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی صبور، آرام و مثبت گرا و دوراندیش یاد کرد و گفت: وی همیشه احساس آرامش و امیدواری نسبت به آینده داشتند و هیچ گاه حس ناامیدی در شخصیت او وجود نداشت.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره اشتیاق به کار داشتند و معنا و هدف در زندگی وی موج می زد، افزود: وی علاوه بر امور شخصی و کاری، هیچ گاه دست از تحقیق و پژوهش در قرآن برنداشت و بیش از 50 جلد فعالیت و اثر قرآنی را از ابتدای طلبگی تا زمان حیات خود به ثبت رساند.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج مبارزه، بنیاد فرهنگی رفاه را ایجاد کرد و در اوج جنگ تحمیلی نسبت به راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کرد، گفت: در کنار فعالیت های عمرانی در دوران جنگ و پس از آن به همت وی یازده هزار میلیون متر مربع فضای دانشگاهی با بودجه غیردولتی برای کشور و تحصیل فرزندان این مرز و بوم ایجاد شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه اوقات برای زندگی و کارهای خود برنامه ریزی داشت، افزود: پدرم شخصیتی فراشکوفا و کاریزماتیک داشت و علاوه بر فرماندهی جنگ، کار سازندگی کشور را نیز پیش برد.
وی در ادامه با اشاره به کارکرد احزاب، گفت: جناح ها و حزب های سیاسی از جمله حزب کارگزاران باید بدنبال حل مسایل و مشکلات کشور باشند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری 19 دی ماه سال گذشته پس از سال ها خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر