کد خبر: 37036
A

شهرستان ورامین کمترین میزان معتاد متجاهر در استان تهران را دارد

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : شهرستان ورامین از نظر تعداد ، کمترین تعداد معتاد متجاهر را نسبت به سایر مناطق استان تهران دارد و این نشان از فعالیت های فرهنگی مناسب و همکاری مردم با دستگاه های مربوطه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عباسعلی سعیدیان روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدرورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مهمترین اصل در مبارزه با مواد مخدر ، پیشگیری از این معظل اجتماعی است و هیچ اقدامی به اندازه کارهای فرهنگی نمی تواند از بروز این پدیده جلوگیری کند.
وی اظهار کرد: با تغییرمواد مخدر و تنوع در تولید و مصرف آن از سنتی به صنعتی ، اطلاعات افراد نیز باید به همان میزان افزایش یافته و آشنایی آن با آسیب ها و خطراتی که جامعه را تهدید می کند ارتقاء یابد ، اگر خانواده ها از خطراتی که درکمین جوانان است آگاهی نداشته باشند، زمانی مطلع می شوند که دیگر برای فرد نمی توان کاری انجام داد.
سعیدیان تصریح کرد: برگزاری جلسات آموزشی ویژه اولیاء دانش آموزان ، توزیع تراکت و برشورهای تبلیغاتی ، تبلیغات مناسب محیطی و برپایی نمایشگاه های تخصصی می تواند به افزایش میزان آگاهی خانواده ها کمک شایانی کند.
وی با اشاره به این که ورامین از تعداد اندکی معتاد متجاهر وکارتن خواب برخوردار است اظهار کرد: با بررسی مناطق مشکوک به جرم خیز بودن ، تنها 2 محله مستعد ابتلا به مواد مخدر شناسایی شده اند که با احتساب افراد معتاد این محله ها ، تنها تعداد اندکی کارتن خواب در این مناطق حضور دارند که با هماهنگی دستگاه های مربوطه ، این افراد نیز جمع آوری شده اند.
وی تعداد کارتن خواب های ورامین را 20 نفر اعلام کرد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین بیان کرد: کمپ های ترک اعتیاد شهرستان ورامین کمک به سزایی در درمان این بیماری می کند ولی با توجه به تعداد اندک معتادین متجاهر ، این شهرستان به کمپ های ماده 16 نیازی ندارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر