کد خبر: 37079
A

نماینده قزوین: از بانوان و جوانان شایسته در مدیریت شهری استفاده شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: از شهرداری انتظار می‌رود که در جهت شایسته سالاری از بانوان و جوانان شایسته بیشتری در مدیریت شهری استفاده شود.

نماینده قزوین: از بانوان و جوانان شایسته در مدیریت شهری استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیده حمیده زرآبادی در آیین تکریم و معارفه شهردار قزوین که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به شهر اسلامی و هویت شهری تصریح کرد: شهر مسائل و مشکلات محتلفی دارد که شهرداران باید به آن توجه کنند، در این میان مهم‌ترین آن موضوع تاب‌آوری شهرها در برابر زلزله است.

وی افزود: تاب‌آوری شهرها در برابر زلزله می‌تواند آسیب‌های ناشی از آن را کاهش دهد و با مقاوم‌سازی بافت فرسوده شهر می‌توانیم از خسارت و آسیب‌های جلوگیری کنیم بنابراین مستحکم کردن شهرها امری ضروری است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در گذشته تمرکز شهرداری‌ها بر مرکز شهر بوده و همین امر سبب شده است که مناطق جنوب شهر و نواحی منفصل  شهری دارای محرومیت شوند، در شروع کار از شهردار جدید درخواست می‌شود که این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: مدیریت شهری قزوین لازم است اهتمام ویژه‌ای برای ارتقاء پژوهش در زمینه مستحکم کردن بافت شهری و احیای بافت فرسوده داشته باشد.

وی افزود: تغییر کاربری هم مسئله ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که امروز شاهد تغییر کاربری‌هایی هستیم که به توسعه و آینده شهر کمکی نمی‌کند، همچنین باغستان‌ها و مدیریت پسماند در گذشته مشکلاتی داشته و امروز هم چالش‌هایی داریم که از شورا و شهرداری انتظار داریم توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

زرآبادی با تأکید بر استفاده از بانوان و جوانان شایسته در مدیریت شهری، یادآور شد: شهرداری با توجه به ساختارش نسبت به دولت امکانات بیشتری دارد که بتواند از جوانان و بانوان در مدیریت شهری استفاده کند و شاهد شایسته سالاری در شهر باشیم.

وی یادآور شد: از شوراها و شهرداران سابق به عنوان اتاق فکر و مشاورانی با تجربه استفاده شود تا بتوانیم از تمام پتانسیل موجود در استان به نحو احسن استفاده کنیم.


کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر