کد خبر: 37155
A

گزارش عملکرد حقوق شهروندی به رییس جمهور/ آزادی۹ملوان ایرانی از زندان‌های امارات و...

دستگیری یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان، طرح گشت‌های محلی سپاه، ایران و بیت‌المقدس موضوع گفت‌وگوی معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به منطقه، تاکید وزیر خارجه فرانسه بر حفظ توافق هسته‌ای، آزادی ۹ ملوان ایرانی از زندان‌های امارات، اقدامات قوه قضاییه در مورد موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، دستگیری کارمندهای قلابی دادگستری، دلایل بسته ماندن مرزهای تمرچین و پرویز خان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور اعلام کرد که نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار می شود و در حضور رییس جمهور؛ دستگاههای منتخب از عملکرد خود در زمینه منشور حقوق شهروندی گزارش می دهند.

طرح بزرگ «حماسه خدمت و امنیت» نام طرحی متعلق به سازمان بسیج مستضعفین است که با هدف پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت برای مردم در قالب گشت‌های محله محور در سطح کشور در حال اجرا است. بنا بر آنچه که تاکنون درباره جزئیات این طرح اعلام شده، قرار است با کاهش قابل ملاحظه برپایی تورهای ایست و بازرسی بسیج، گروه‌هایی ۳ الی ۵ نفره متشکل از بسیجیانی که دوره‌های آموزشی خاص را گذرانده‌اند، به صورت پیاده و سواره و بدون در اختیار داشتن اسلحه، از غروب تا طلوع آفتاب در سطح شهرهای کشور اقدام به گشت‌زنی کنند.

همچنین سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح  با بیان اینکه نقش ایران در شکست داعش در موزه دفاع مقدس بیان شود خواستار معرفی نقش رزمندگان ایرانی در تأمین امنیت منطقه غرب آسیا در موزه دفاع مقدس شد.

معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است به خاورمیانه سفر کند تا در دیدار با مقامات صهیونیستی و مصری درباره تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و ایران گفت‌وگو کند و ایران و بیت‌المقدس موضوع گفت‌وگوی معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به منطقه خواهد بود.

ژان ایو لودریانوزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی آرتی‌ال ضمن  تاکید بر حفظ توافق هسته ای کرد: اگرچه رئیس جمهور آمریکا از تائید توافق هسته‌ای با ایران خودداری کرده است، این توافق باید حفظ شود.

ناظم دباغ دلایل بسته ماندن مرزهای تمرچین و پرویز خان را مطرح کرد.نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران، اظهار کرد: گفت‌وگوهایی بین ایران و منطقه اقلیم کردستان برای باز شدن مرزهای پرویزخان و تمرچین صورت گرفته ولی نتیجه این گفت‌وگوها معطوف به حصول رایزنی‌ها بین اربیل و بغداد است.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی، تعداد ۱۴ نفر از ایرانیانی که در زندان‌های دبی و راس‌الخیمه در کشور امارات متحده محبوس بودند به زودی آزاد و به کشور باز خواهند گشت. علی‌اصغر محمدی افزود: از این تعداد ۹ نفر ملوان ایرانی به اتهام ورود غیرمجاز به آب‌های امارات در راس‌الخیمه دستگیر و محاکمه شده بودند و پنج نفر دیگر نیز به مناسبت روز ملی این کشور مشمول عفو قرار گرفتند.

یک وکیل دادگستری در رابطه با اقدامات قوه قضاییه در مورد موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: در این مورد اگر قوه قضائیه می‌خواهد مداخله کند که البته مداخله کرده، باید به نحو صحیح مدیریت کرده و این روند حساب شده‌تر باشد. غلام‌نبی فیضی‌چکاب اظهار کرد:‌ بی‌تردید وجود معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه بسیار مفید و ضرروی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از دستگیری دو کلاهبردار با جعل عنوان کارمند دادگستری خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی گفت: این دو، با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از بخش های قوه قضاییه با وعده اشتغال، همچنین آشنایی با قضات و استفاده از این آشنایی در حل و فصل پرونده ها از مردم کلاهبرداری می کردند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا دادستان مرکز استان گیلان از دستگیری و بازداشت یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان طی روز گذشته خبر داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یک شنبه) ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر