کد خبر: 37231
A

برگزاری دومین کارگروه مشترک امنیتی ایران و ترکیه/ بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور

دومین کارگروه مشترک امنیتی ایران و ترکیه در دو سطح کارشناسی و عالی با هدف بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور با حضور معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام وزارت کشور جمهوری ترکیه در آنکارا برگزار شد.

برگزاری دومین کارگروه مشترک امنیتی ایران و ترکیه/ بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پی انعقاد موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در زمینه مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و تروریسم و در راستای اجرای ماده هشت این موافقت نامه، دومین کارگروه مشترک امنیتی دو کشور در دو سطح کارشناسی و عالی و با هدف بررسی زمینه های همکاری و چگونگی اجرائی کردن این قانون، ایجاد ساز و کارهای اجرایی برای پیشبرد اهداف موافقتنامه و تسهیل  در روند اجرای آن در آنکارا برگزار شد.
در این نشست طرفین در راستای ایجاد ساز و کاری برای اجرایی کردن موافقتنامه همکاری میان دو کشور و  صورتجلسه‌های کارگروه مشترک امنیتی گذشته و آتی که  بر اساس آخرین دیدار وزرای کشور دو کشور در روز 18 آذر سال جاری در تهران برگزار شد، به بحث، تبادل نظرو ارائه پیشنهاد پرداختند. صورتجلسه مذاکرات نیز  در تاریخ  24 آذر ماه در شهر آنکارا به امضای حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و قائم مقام وزارت کشور جمهوری ترکیه رسیده بود.
در این صورتجلسه و نقشه راه، طرفین با تاکید بر لزوم همکاری‌های مشترک برای تامین امنیت و آسایش دو کشور، به تعیین ساز و کار برای مقابله با عوامل برهم زننده امنیت و کنترل گذرگاه‌های رسمی دو کشور پرداختند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر