کد خبر: 37266
A

تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۷/ تکذیب سفر محمود عباس به تهران/واکنش کدخدایی به نطق محمود صادقی و...

واکنش وزیر دفاع به ادعای آمریکا درباره موشک‌های شلیک شده به ریاض، تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۷، تکذیب سفر محمود عباس به تهران، همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری، نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، واکنش کدخدایی به نطق نماینده تهران، واکنش دادستان کل کشور به تعیین ضرب‌الاجل از سوی احمدی‌نژاد و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر حاتمی وزیر دفاع به ادعای آمریکا درباره موشک‌های شلیک شده به ریاض واکنش نشان داد و با شاره به اظهارات اخیر نیکی هیلی درباره ایران گفت: مجموعه فنی حوزه دفاعی ایران ضمن شکایت به سازمان ملل درخواستی مبنی بر ارسال قطعه‌ای از موشک جهت بررسی را پیگیری خواهد کرد.

همچنین  امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش طی سخنانی در آیین اختتامیه سی‌وهفتمین دروه مسابقات قرآنی آجا گفت: دشمن قصد دارد سبک زندگی ما را عوض کند تا مسیر انقلاب بدون لشکرکشی تغییر یابد و تنها راه مقابله با این کار آنان، عمل به دستورات قرآن است.

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در پاسخ به این پرسش که آیا دستگیری رئیس سابق بانک ملی کرمان به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال توسط سپاه انجام شده است؟ گفت: دستگیری رئیس سابق بانک ملی کرمان هیچ ارتباطی به سپاه ندارد و توسط دستگاه قضایی استان کرمان صورت گرفته است.

در پی برگزاری جلسات روز گذشته و امروز کمیسیون برنامه و بودجه با حضور دکتر نوبخت و سایر مسئولان دولتی ذیربط و طرح ویژگی‌های لایحه بودجه تقدیمی توسط آنها و پاسخ به ابهامات و نقدهای نمایندگان محترم و ارائه نقطه نظرات نمایندگان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و اتاق بازرگانی و تعاون، با اتفاق آرای نمایندگان مجلس کلیات لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون بودجه تصویب شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی که به کردستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: کوله‌بری پاسخ شایسته‌ای به وفاداری و فداکاری جامعه کردی نبوده و باید تلاش کنیم با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار در کردستان این وضعیت خاتمه یابد. دریابان شمخانی افزود: کوله‌بری در هیچ کجا شایسته نیست و نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی و مسوولان کشور هیچ‌گاه به دنبال به وجود آمدن این مساله نبودند.

نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی

نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با حضور روسای مجالس وهیئت‌های پارلمانی در محل هتل اسپیناس برگزار برگزار شد. در این نشست روسای مجالس کشورهای ایران، عراق و مالی و ... سخنرانی کردند.

لاریجانی: کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی‌شان با رژیم صهیونیستی را تعلیق کنند

امیرعبداللهیان: قدس را به عنوان پایتخت ابدی فلسطین به رسمیت می‌شناسیم

کواکبیان: کمتر از ربع قرن شاهد نابودی کامل رژیم صهیونیستی خواهیم بود

دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی:تصمیم آمریکا درباره قدس توهین به مشروعیت بین‌المللی و اراده جمعی جامعه جهانی است

نماینده پارلمان فلسطین: اگر آمریکا حمایتش را از اسرائیل بردارد اسرائیلی وجود نخواهد داشت

نماینده پارلمان اردن: قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است

نماینده پارلمان الجزایر: دولت‌های اسلامی در قبال موضوع فلسطین متحد شوند

نماینده چاد: انتقال پایتخت اسرائیل به قدس موجب تنش در خاورمیانه می‌شود

نماینده اندونزی: انتقال پایتخت اسرائیل به قدس پیام‌های ناگواری برای منطقه دارد

نماینده سنگال: اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی با اعتقاد راسخ از فلسطین دفاع کنند

نماینده اردن: روابط‌مان را با رژیم صهیونیستی قطع می‌کنیم

نماینده ترکیه: کشورهای اسلامی سفارتخانه‌های خود را در قدس افتتاح کنند

نماینده مالی: اتحادیه بین‌المجالس تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد

***

نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد و محمد جواد ظریف در این کنفرانس منافع ایران در گرو منطقه‌ای قدرتمند، پیشرفته و با ثبات اعلام کرد.

همچنین محمد کشاورز زاده مدیرکل آمریکای وزارت خارجه در حاشیه این کنفرانس در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت اموال بلوکه شده ایران در کانادا و آخرین پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ایران در این ارتباط، گفت: ما به حکم صادره اعتراض کردیم و تیمی از وکلا در حال پیگیری این اعتراض هستند.وی افزود: اموالی که در کانادا حکم به مصادره‌شان داده شده دیپلماتیک نبودند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد:  در گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف بر پایبندی به برجام تاکید کردند. بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، دو طرف همچنین پایبندی تهران به تعهداتش در برجام را بار دیگر مورد تائید قرار دادند.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با شبکه ۲ فرانسه تاکید کرد که بشار اسد در قدرت باقی می‌ماند زیرا حامیانش، یعنی ایران و روسیه جنگ را برده‌اند.

سفر محمود عباس به تهران تکذیب شد. اسامه القواسمی، سخنگوی رسمی جنبش فتح اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه به عربستان سفر می‌کند و بعد از آن به فرانسه خواهد رفت.

پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن تمام پیشنهادهای یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس را در مورد بر عهده گرفتن رهبری سیاسی و نظامی در مرحله آینده را رد کرد. احمد علی عبدالله صالح همچنین پیشنهاد یک کشور عربی برای عملیات علیه ایران را رد کرد.

همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری

افتتاحیه ششمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

لاریجانی: نگاه به قانون و قانونگذاری باید تغییر کند

کدخدایی: جلسات علنی مجلس کمتر شود/ بررسی برنامه و بودجه برای ما عذاب است

جلالی: ظرفیت انتقاد در کشور پایین است

اسماعیلی: در دولت جای یک مجموعه پژوهشی ساختارمند خالی است

***

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مبارزه با قاچاق شوخی بردار نیست گفت: یکی از راههای ضربه زدن دشمن به  اقتصاد کشور بحث بیکار کردن و به تعطیلی کشاندن و آسیب زدن به پایه‌های اقتصادی کشور از جمله کارخانجات و... است و از جمله برنامه‌هایی که دشمن دارد بحث ضربه زدن به اقتصاد کشور از طریق وارد کردن قاچاق کالاست. همچنین دادستان کل کشور همچنین در واکنش به تعیین ضرب‌الاجل از سوی احمدی‌نژاد، پاسخ دستگاه قضایی به این درخواست را به چند روز آینده موکول کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در واکنش به نطق محمود صادقی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی گفته بود «نمایندگان عصاره فضائل شورای نگهبان هستند»، گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات به قانون عمل می‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان بر سر توانمندی دفاعی و موشکی خود مذاکره نخواهد کرد، به کشورهای اروپایی پیشنهاد داد بجای مذاکره بر سر توانمندی موشکی ایران اجازه دهند که جمهوری اسلامی به موضوعات دفاعی و موشکی آنها ورود پیدا کند و با آنها به مذاکره بپردازد.

همچنین نظرات کارشناسی در مورد الزامات حقوق شهروندی را در آستانه برگزاری نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی میتوانید اینجا بخوانید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر