کد خبر: 37347
A

تعهد به قانون از اهداف تعامل معاونت فرهنگی با آموزش و پرورش است

معاون اداره کل فرهنگ حقوقی قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت:‌ در تعامل با آموزش و پرورش به دنبال بالا بردن سطح تعهد به قانون و قانونگرایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء دانش حقوقی مردم هستیم.

تعهد به قانون از اهداف تعامل معاونت فرهنگی با آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اکبر تهرانی، معاون اداره کل فرهنگ حقوقی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: آموزش و پرورش با بیش از 10 میلیون دانش آموز که به همراه خانواده‌های آنان و نیز مربیان و معلمان بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهد. گروه بسیار با ارزشی برای اهداف فرهنگ سازی به حساب می‌آید و بر همین اساس است که بنا داریم طبق تفاهمنامه‌ای، همکاری‌های دو طرف جهت ارتقاء دانش حقوقی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شکل دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی همه آحاد مردم به خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی افراد در جامعه گفت: نوجوانان و دانش آموزان ما به دلایل و موضوعات مختلف از جمله اثرات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و نیز مصرف مواد مخدر در معرض ابتلا به جرم و قانون شکنی هستند که با آموزش و آگاهی بخشی به این بخش از جامعه و نیز اولیا و مربیان می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضایی جلوگیری کرد و رسالت فرهنگ سازی هم همین است.

وی به جلسات و نشست‌ها با معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سایر مدیران کل و مدیران ارشد این وزارت خانه اشاره و تصریح کرد: در مرحله اول هدف ما اجرای برنامه‌های طراحی شده در مقطع متوسطه است چرا که خروجی این مقطع یا جذب بازار کار می‌شوند و یا بعد از مدتی به تشکیل خانواده اقدام می‌کنند و ضروری است تا با مسائل حقوقی آشنا شوند.

معاون اداره کل فرهنگ حقوقی قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: همچنین در بلند مدت آماده هستیم تا در تألیف دروس با مقاطع مختلف از ابتدایی تا متوسطه همکاری کنیم.

وی به اهمیت آسیب شناسی درباره همه ابعاد و زمینه‌های ابتلا به جرم در سنین مختلف دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات موجود و موارد استخراج شده که در اختیار ما قرار گرفته است اقدام به برنامه ریزی و طراحی برنامه‌هایی کردیم که تولید و پخش برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون تعاملی و در سه سطح دانش آموزان دختر و پسر، اولیاء و مربیان با هدف آگاه سازی و ارتقاء سطح دانش عمومی و شیوه عملی مواجهه با این معضلات از جمله این برنامه هاست.

وی تدوین و نگارش تابرگه‌های تخصصی با نام گام به گام را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: قضات با سابقه و برجسته کشور برای تولید و نگارش این تابرگه‌ها سازماندهی شده‌اند.

تهرانی، تولید، طراحی و ساخت اینفوگرافی و پویانمایی در زمینه‌های یاد شده را از جمله اقدامات دیگر معاونت فرهنگی قوه قضاییه برای تعامل با وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و باید دست به دست هم بدهیم تا این شاخص را به حداقل برسانیم. از آنجا که وزارت آموزش و پرورش استقبال خوبی از همکاری با معاونت فرهنگی قوه قضائیه کرده است امیدواریم به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی افزود: این طرح‌ها به صورت برنامه‌ای و طی یک همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران و آموزش و پرورش شهر تهران صورت خواهد پذیرفت و امیدواریم با ادامه جلسات و نشست‌ها به اهداف چهارگانه کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج قانون گرایی، ارتقاء دانش حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم به طور کامل برسیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر