کد خبر: 37377
A
عبدالله ناصری در گفتگو با دیده بان ایران؛

اصلی ترین مسئله دولت، ضعف در اطلاع رسانی است/از آغاز به کار دولت روحانی بسیاری از کنشگران به ایشان گوشزد کردند که نابسامانی سیستم اطلاع رسانی باید رفع شود اما روند گذشته همچنان ادامه دارد/ اصلاح طلبان دست از حمایت روحانی برندارند

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: انتقاد های اصلاح طلبان عموما از نوع انتقاد هایی است که خود آقای روحانی نیز آنها را قبول دارند. از طرفی نیز اصلاح طلبان سازمان رای خود را باید به طور معقول حفظ کنند. اصلاح طلبان نباید با قضاوت سریع از حمایت رئیس جمهور سر باز زنند و همچنین از گفتمان اصلاح طلبان این انتظار می رود که به هیچ عنوان از آرمان های جامعه مدنی خود و حمایت های خود از دکتر روحانی دست برندارند.

 اصلی ترین مسئله دولت، ضعف در اطلاع رسانی است/از آغاز به کار دولت روحانی بسیاری از کنشگران به ایشان گوشزد کردند که نابسامانی سیستم اطلاع رسانی باید رفع شود اما روند گذشته همچنان ادامه دارد/ اصلاح طلبان دست از حمایت روحانی برندارند
دیده بان ایران: سپیده اجلالی پس از تقدیم لایحه بودجه سال 97 توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن محتویات آن، بسیاری از مردم و حتی طیف های متفاوت سیاسی اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان(به ویژه اصلاح طلبان) بنا بر همین محتویات برنامه بودجه سال آتی، شروع به انتقاد از حجت الاسلام حسن روحانی نموده اند. در این بین نیز، عده ای در فضای مجازی پویشی به نام " پشیمان شده ایم" را راه اندازی کرده اند که اکثریت این افراد، چهره های کشور هستند که در هنگام انتخابات خود را حامی روحانی معرفی نموده بودند.

 

به نظر می رسد این چنین انتقاد ها از سوی اصلاح طلبان و چهره های کشور، به ضرر جامعه تمام شود و به نوعی زین پس با بی اعتمادی مردم به دولت و چهره های برتر مواجه شویم.
  این  موضوع را از دید عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان،بررسی کردیم  متن گفت و گوی این فعال سیاسی اصلاح طلب  در گفت و گو با دیده بان ایران  در ذیل آمده است: 

 

آقای ناصری به نظر شما انتقاد صریح و به سرعت برخی هنرمندان و اصلاح طلبان و حتی مردم از عملکرد دکتر روحانی با گذشت حدود 150 روز  صحیح است؟

 

به طور کلی می توان گفت که انتقاد کردن از چیزی تا حدی مورد قبول است و خود رئیس جمهور نیز به این موضوع اشاره کرده اند اما همین کمپین های پشیمانی که در فضای مجازی به راه انذاخته شده است که از دیدگاه بنده کسانی که این کار را انجام می دهند به دو دسته تقسیم می شوند و هدف این افراد این است که اعتبارات رئیس جمهور در بین مردم را از بین ببرد و در واقع کاتالیزور و سازماندهی این کمپین مخالف وجود و ساز و کار روحانی است. اما برخی از آنان نیز صادقانه به این کمپین پیوسته اند که این افراد نیز به یک سری از واقعیت های موجود  به 2 نکته اصلی  توجه نکرده اند یکی این که مشکلات و واقعیت هایی که دولت با آن رو به رو است و  دومین مورد این است که خود فرد بنا بر هر دلیلی به رئیس جمهور اعتماد کرده و رای داده است فلذا باید صبور باشد چرا که در این مدت کم نمی توان ساز و کار دولت را زیر سوال برد و کوس ندامت را به صدا درآورد. 

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت کسانی که پیش از انتخابات سعی داشتند با تکیه بر امکانات مختلف دست به تخریب رئیس جمهور بزنند و رای 16 میلیونی را جمع آوری کنند، پس از شکست در انتخابات به این وسیله سعی در تخریب دکتر روحانی در افکار عمومی دارند. جامعه مدنی و به خصوص دولتمردان و اصلاح طلبان باید آستانه تحمل خود را بالا برده و زمان کافی در اختیار رئیس جمهور قرار دهند چراکه در این زمان کم دولت فقط مشغول اقدامات حاشیه ای یعنی کابینه بندی، بودجه بندی و ...بوده است. از طرفی هم اقدامات تخریبی نظیر کمپین های پشیمانی و انتقاد های تند و تیز نتیجه قضاوت های زودهنگام و بالا بودن هیجانات جامعه است. 

 

آیا این انتقاد ها تاثیری در روند انتخابات پیش رو یعنی انتخابات سال 98 مجلس و 1400 ریاست جمهوری به دنبال دارد؟

 

انتقاد های اصلاح طلبان عموما از نوع انتقاد هایی است که خود آقای روحانی نیز آنها را قبول دارند. از طرفی نیز اصلاح طلبان سازمان رای خود را باید به طور معقول حفظ کنند. اصلاح طلبان نباید با قضاوت سریع از حمایت رئیس جمهور سر باز زنند و همچنین از گفتمان اصلاح طلبان این انتظار می رود که به هیچ عنوان از آرمان های جامعه مدنی خود و حمایت های خود از دکتر روحانی دست برندارند. 

 

وی گفت: اصلاح طلبان باید توجه ویژِه ای به اقدامات خود داشته باشند چراکه هرگونه عمل و یا سخن آنها در سرنوشت انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی که مهمترین پدیده پیشرو است و پس از آن انتخابات 1400، نقش اصلی بر جای خواهد گذاشت.

 

آقای ناصری برخی گمانه زنی ها حکایت از اصولگرا شدن دکتر روحانی دارند، آیا این مسئله می تواند صحت داشته باشد؟ 

 

خیر.   نمی توان به دلیل انتخاب چند وزیر و یا معاون و مشاور متمایل به اصولگرایی و یا حتی اصولگرا گفت که رئیس جمهور به سمت اصولگرایی پیش می رود و این شایعات بعد از گذشت این مدت کم از ددولت دوازدهم منصفانه نیست.

 

 
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و انتقادات وارده به دولت به جهت عدم جلوگیری از بروز معضلات اقتصادی، آیا این انتقادات تاثیری بر افکار عمومی و جامعه و یا حتی ذهنیت مردم نسبت به دولت های بعدی نیز دارد یا خیر؟

 

وضعیت کنونی اقتصاد کشور به گونه ای است که بیشتر افراد حاضر در جامعه نسبت به آن منتقد و ناراضی هستند. از طرفی نیز  افراد و چهره هایی که در سایر قوای دیگر مشغول به کار هستند نباید وضع موجود را به دولت دوازدهم نسبت بدهند چرا که وضع موجود اقتصادی و نارضایتی مردم از آن مربوط  به ضعف کل بخش های جامعه است و حل مشکل اقتصادی که در راس آن حل مشکلات مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و ساختار سیستماتیک فساد اقتصادی آقای احمدی نژاد با همت ملی در حد برجام سالم و سرپا شود، بی شک بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد. واقعیتی را نیز باید پذیرفت که از آغاز به کار دولت روحانی بسیاری از کنشگران و فعالان به ایشان گوشزد کردند که نابه سامانی اطلاع رسانی لازم است رفع گردد که اگر این مشکل حل می شد جامعه و مردم آن با مشکلات پیش روی دولت که بسیاری از آن ها مربوط به دولت احمدی نژاد است آشنا می شدند و انتظارات آن ها شاید اندکی کاهش پیدا می کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر