کد خبر: 37381
A

گشایش تدریجی وضعیت محصورین/ خبر خوب برای زلزله‌زدگان/ اخطار سردار باقری به دشمنان و...

گزارش کامل ایسنا از اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی، نگرانی از بابت انتخابات ۲۰۱۸ عراق، تاکید فائزه هاشمی بر ورود عقلانیت به سیاست، گشایش تدریجی وضعیت محصورین، پاسخ رئیس دیوان محاسبات به نطق محمود صادقی، وحدت نظر ایران و آمانو بر روی بند T، ماجرای پرونده قتل یک ایرانی مقیم انگلیس، گزارش پولیتیکو از امتیاز اوباما به حزب‌الله در قبال حصول توافق هسته‌ای، خبر خوب برای زلزله‌زدگان و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دریادار حبیب الله سیاری  معاون هماهنگ کننده ارتش در همایش سراسری فرماندهان به تبیین تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در موضوع ارتقای توان رزمی برای رویارویی با تهدید به ویژه در وضعیت کنونی جهان پرداخت.

سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این همایش گفت: درست است که عقل و منطق می‌گوید جنگ دشمن علیه ایران اسلامی برای آنها جز ضرر دستاورد دیگری نخواهد داشت اما ما باید بدانیم متاسفانه دشمنان ما از عقل و منطق در رفتارشان برخوردار نیستند.

همچنین امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان این که تاکنون در ارتش کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام شده است، گفت: اکنون باید ریل گذاری در ارتش به سمت معنویت محوری تغییر و ارتقا یابد.

فائزه هاشمی‌ عضو حزب کارگزاران سازندگی  در نشستی که به همت کارگروه زنان انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان و با موضوع نقش زنان در جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: اگر دغدغه دین داریم، باید در سیاست‌های‌مان عقلانیت را وارد کنیم.

همچنین جلسه دیدار اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور عصر (دوشنبه) برگزار شد و اسحاق جهانگیری در این جلسه تاکید کرد:کشور از ناکارامدی مدیریت اقتصادی رنج می‌برد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر یک روزه به کردستان با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سنندج در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حصر اظهار داشت: تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی ، موسوی وخانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است.

رئیس دیوان محاسبات کشور در پاسخ به نطق محمود صادقیگفت: گزارش دیوان محاسبات طبق روال هر سال با رعایت استقلال حرفه‌ای کامل حسابرسان دیوان محاسبات که در مجلس مستقر هستند تهیه شده و در دوم آبان ماه ۹۶ تقدیم کمیسیون بودجه مجلس شده است.

در همین رابطه سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که تاکنون شکایتی از آقای صادقی به هیات نظارت درباره نطق روز یکشنبه هفته جاری (26 آذر) ارائه نشده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با وجود تایید پایبندی ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از سخنرانی خود پس از انتشار  راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا،  ایران را به انحراف از برجام متهم کرد.

در همین ارتباط علی‌اکبر صالحی در واکنش سخنان ترامپ با تاکید بر اینکه مرجع اعلام پایبندی ایران به برجام آژانس است، گفت: اینجا مرجع آژانس بین‌المللی انرژی است که 9 بار اعلام کرده ایران به برجام متعهد بوده است.رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: ما و آقای آمانو درباره بند T نظر واحدی داریم و در این زمینه مشکلی نیست.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد در سفرم به ایران که به زودی انجام خواهد شد، درباره موشک بالستیک، حضور منطقه‌ای ایران و آن چه نگرانی‌های ایجاد شده عنوان کرد، با مقامات ایرانی گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست‌جمهوری تاکید کرد: یکی از دستاوردهای اجلاس استانبول که در آن سران کشورهای اسلامی به منظور بررسی تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل دور هم جمع شده بودند ، بازگرداندن مساله فلسطین به اولویت اصلی جهان اسلام بود و نشست استانبول انسجام خوبی را نسبت به مساله فلسطین ایجاد کرد.

سیدعباس عراقچی  در سمینار مخاطرات زیست محیطی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا با تاکید بر برخورد استراتژیک با موضوع آب در منطقه غرب آسیا اظهار کرد: درمنطقه غرب آسیا، آب یک کالای استراتژیک است و باید با آن برخورد استراتژیک صورت بگیرد و قطعا این بخشی از وظایف دیپلماسی است و در این چارچوب دیپلماسی آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

حمیدبعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن  در یادداشتی با اشاره به پرونده قتل یکی از هموطنانمان که در سال ۲۰۱۳ به دلایل نژادپرستانه در انگلستان کشته شد، پیگیری‌های مستمر خانواده او را برای ایجاد عدالت، موثر دانسته و برلزوم مقابله با رفتارهای نژاد پرستانه تاکید کرد.

نشریه پولیتیکو در گزارشی مدعی امتیازدهی اوباما به حزب‌الله در قبال حصول توافق هسته‌ای شد و نوشت: زمانی که آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی تلاش می کردند تا توافقی را برای شفاف سازی برنامه هسته‌ای ایران حاصل کنند، دولت اوباما عملیات کاساندرا که هدف آن مقابله با آنچه آن را قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و شبکه پولشویی حزب الله خوانده است را لغو کرده است.

رئیس کانون سردفترداران و دفتریارانخبری خوب برای زلزله‌زدگان گفت:نگران اسناد خود نباشید. محمدرضا دشتی اردکانی این امید را به مردم سر پل ذهاب، قصر شیرین و روستاهای اطراف داد که اسناد آن‌ها از بین نرفته و نگران این موضوع نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بازدید سرزده از دادسرای ناحیه پنج تهران گفت: به عنوان مدعی العموم به موضوع آلودگی هوا ورود پیدا کرده‌ایم ولی جلسات مرتبط با آلودگی هوا خروجی مناسبی نداشته است؛ زیرا دستگاه‌های مسئول آن، یکی دو دستگاه نیستند.

سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در هشتمین همایش راویان دفاع مقدس در بخشی از سخنرانی خود به انتخابات سال آینده عراق اشاره و با تاکید بر اینکه باید نگران انتخابات ۲۰۱۸ عراق باشیم، اظهار کرد: اگر ترکیب شیعیان به هم بخورد در آینده دچار مشکلاتی با توجه به اینکه به زودی تولید نفت در عراق به بالای ۷ میلیون بشکه نفت می‌رسد، چنانچه تغییراتی در ترکیب مجلس و دولت شیعه عراق ایجاد شود، مشکلاتی برای ما پیش خواهد آمد.

وی همچنین در استان هرمزگان گفت:لبه جلویی منطقه نبرد در جنگ احتمالی آینده و اولین لایه دفاعی در برابر هرگونه تهدید هواپایه یا دریاپایه، منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است، هر چند که ما احتمال وقوع تهدیدات نظامی را بعید می دانیم با این حال، نیروهای مسلح همواره باید با تقویت اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی، خود را برای بدترین سناریوها آماده نگه دارند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) ۲۸ آذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را اینجا بخوانید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر