کد خبر: 37426
A

خطر روی کار آمدن یک دولت احمدی‌نژادی در سال 1400/عضو فراکسیون امید: از روحانی جدا نمی‌شویم

عضو فراکسیون امید تاکید دارد اصلاح طلبان حمایت خود از روحانی را قطع نمی کنند اما دولت نیز باید وارد تعامل مثبت تری با جریان اصلاحات شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان راهشان را در طول چهارسال آینده ازروحانی جدا خواهند کرد یا تا آخر دولت ازوی حمایت خواهند کرد، گفت: حمایتی که اصلاح طلبان از آقای روحانی در انتخابات داشتند یک حمایت راهبردی بود نه حمایت تاکتیکی.

وی افزود: در واقع نگاه ما این بود که حتما موفقیت دولت دوازدهم به نفع کشور و مردم خواهد بود و همه باید برای توفیقات دولت تلاش کنیم، آقای روحانی تلاش هایش را در حال حاضر در حد مقدوراتش انجام می دهد و اینکه به وعده هایش عمل نکرده است نیازمند آسیب شناسی جدی است که مطمئنیم آقای روحانی آسیبب های دولت یازدهم را شناسایی کرده است و با توجه به آسیب های دولت یازدهم وارد دولت دوازدهم می شود.

نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: نگاه ما این است که آقای روحانی توجه به خاستگاه رای‌اش را نصب العین قرار دهد و فراموش نکند که جریانی که به وی رای دادند خواستار تحول در رفاه عمومی و وضعیت کلی دولت و کشور هستند. متاسفانه در برخی سطوح میانی انتصابات مطلوبی هم به لحاظ حرفه ای و هم به لحاظ سیاسی صورت نگرفت و این باعث دلخوری بخشی ازبدنه جریان اصلاحات شد ولی رویکرد ما این است که در حمایت مان از آقای روحانی را ادامه دهیم .

هشدارهای اصلاح‌طلبان؛ سال 1400 شاید یک دولت احمدی‌نژادی روی کار بیاید/عضو فراکسیون امید: اصلاح طلبان از روحانی جدا نمی شوند اما .../چرا روحانی توجهی به خاستگاه اصلاح طلبانه رأی‌اش ندارد؟ /نگاه‌مان به دولت راهبردی است نه تاکتیکی
رحیمی ادامه داد: البته آقای روحانی نیز باید نگاهش به نمایندگان مجلس و خود مجلس نگاه راهبردی باشد نه نگاه ابزاری و تاکتیکی.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگاه آقای روحانی تاکنون به اصلاح طلبان نگاه ابزاری بوده است، گفت: نمایندگان اصلاح طلب و فراکسیون امید تاکنون تعامل حداکثری را از دولت دریافت نکردند،علی رغم اینکه فراکسیون امید حمایت حداکثری را از دولت داشت اما همراهی وحمایت حداکثری را از دولت دریافت نکردیم.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت در مورد اینکه برخی نسبت به اینکه اینگونه رفتارهای روحانی باعث خواهد شد سال 1400 دولتی پوپولیست همانند دولت احمدی نژاد سرکار آید هشدار می دهند، تا چه اندازه باید این خطر را جدی تلقی کرد، گفت: این خطر وجود دارد اما آقای روحانی باید هوشمندی لازم را به خرج بدهد که نه تنها چهارساله دولت خودش را بلکه رویکرد جریان اصلاحی در کشور و تحول در رفاه عمومی مردم متوقف نشود.

وی ادامه داد: خاستگاه آقای روحانی یک خاستگاه اصلاح طلبی نبوده است گرچه خاستگاه رای وی اصلاح طلبی است و قاعدتا نگاه وی باید به اصلاحلات و جریانی باشد که از وی حمایت کردند که الان این نگاه و توجه در وی بسیار کمرنگ است، عمده اعتراضاتی که در حوزه سیاسی از آقای روحانی می شود این است که وی توجهی به خاستگاه رای خودش نداشته است.

رحیمی بیان کرد: فکر می کنم گفتگوی میان بخشی بین جریان اصلاحات و دولت لازم باشد که به نوعی بی پروا مسائل را با هم مطرح کنند، به هر حال اصلاحات یک جریان ریشه دار است و قطعا اگر پاسخ مثبتی از دولت دریافت نکند بعد از بررسی همه مسائل به جمع بندی می رسد ولی چون نگاه ما به دولت راهبردی بوده است ما نباید مسیر را تغییر دهیم و اگر آقای روحانی اشکالاتی در کارش است باید آن اشکالات را رفع کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر