کد خبر: 37451
A
مناف هاشمی استاندار گلستان:

همه باید تلاش کنند تعهد اشتغال استان محقق شود

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در استان، اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تعهدی را که در ابتدای سال جاری جهت ایجاد اشتغال کرده اند ، محقق سازند.

همه باید تلاش کنند تعهد اشتغال استان محقق شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر سید مناف هاشمی در پنجمین کارگروه اشتغال استان گلستان با بیان اینکه در دو ماه گذشته آمار اشتغال از حدود 4 هزار به حدود 11 هزار شغل رسیده، تصریح کرد: اگر ما عزم جدی در استان داشته باشیم می‌توانیم به 19 هزار تعهد اشتغال در استان دست پیدا کنیم که برای رسیدن به این موضوع باید همدلی، هم‌افزایی و پشتکار داشته باشیم.
وی افزود: اگر فرمانداران با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش خود را افزایش دهند عدد اشتغال استان به خوبی افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به برخی از طرح های گردشگری استان یادآور شد: طرح گردشگری ساحل بندرگز، تله کابین علی آبادکتول و طرح گردشگری آشوراده از جمله طرح هایی است که زمینه اجرایی شدن آنها فراهم شده است.
دکتر هاشمی با تاکید بر حضور جدی مدیران دستگاه های اجرایی در جلساتی که با موضوعات اشتغال در ارتباط هستند، خاطر نشان کرد: مسئله اشتغال قابل مسامحه نیست و مدیران باید همراهی در زمینه اعطای تسهیلات به فارغ‌التحصیلان بیکار و رفع بیکاری را مورد توجه قرار دهند.
استاندار گلستان گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها یک شیوه‌نامه یا دستورالعمل واحدی را برای بانک‌ها در نظر گرفته و به مردم اعلام کنند تا متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال بتوانند با سرعت بیشتری به تسهیلات برسند و از سوی دیگر سرعت ایجاد اشتغال استان افزایش یابد.
دکتر هاشمی نظارت بر آمارهای اشتغال زایی پراهمیت دانست و افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر کارگروه اشتغال باید کمیته راستی‌آزمایی تسهیلات روستایی، کشاورزی، اشتغال را هر چه سریعتر تشکیل دهد و حتی اسامی ثبت شده در سامانه اشتغال را مورد بررسی قرار دهد.
وی در ادامه یادآور شد: اتاق بازرگانی باید در حوزه بازاریابی، معرفی، فروش که بخش مهمی در حوزه اشتغال است به خوبی ورود کند و نقش پررنگ تری را ایفا نماید.
لازم به ذکر است در پنجمین کارگروه اشتغال استان گلستان، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال استان ارائه کرد و مدیران اجرایی حاضر در جلسه به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر