کد خبر: 37461
A

ردپای حصر و پرونده فساد نزدیکان رئیس‌جمهور سابق در نطق نمایندگان /یک توصیه ویژه به حسن روحانی

نماینده اصولگرای مجلس ضمن گله از وجود فسادهای مالی گسترده گفت که«برای بازگرداندن اعتماد بخشی از مردم ناامید، پس‌گرفتن اموال نامشروع به یغما رفته ضروری است.»، حیدری هم ابراز امیدواری کرد تا با شروع سال جدید،‌حصر تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان درمجلس در نطق میان دستور خود به موضوع فساد پرداخت و با اشاره اعتراضاتمردم در قالب تجمع‌های مختلف،گفت: آنچه امروز در داخل کشور می‌گذرد و شاهداعتراضات مردم از گوشه و کنار کشور به خاطر ضایع شدن بخشی از اموال مردم دیده می‌شودنیاز به اقدام جدی است. باید طبق قوانین با فساد اقتصادی، دزدیدن اموال بیت‌المالبوسیله عده‌ای معدود از افراد فاسد و غول فساد برخورد شود.

سالک با اشاره به مطرح شدن پرونده فساد برای نزدیکان روسای جمهور فعلیو قبلی آن را موجب ناامیدی  مردم دانست و افزود: برای جبران مافات وبازگرداندن اعتماد بخشی از مردم ناامید، اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی، رسیدگی بهاموال مسئولان و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و پس‌گرفتن اموال نامشروع به یغما رفته ضروری است.

*حیدری:رئیس جمهور برای رفع مشکلات جامعه با رهبری رایزنی کند

غلامرضا حیدری نماینده اصلاح طلب مجلس نیز در نطق خود، به مسائل سیاسی،اقتصادی و اجتماعی گریزی زد و گفت: اینجا مجلس است همان نهادی که چشم و چراغ انقلابمشروطه بود و امام (ره) آن را در راس امور می‌دانستند. تعارفات را کنار بگذاریم؛ مردمبا مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و نظام سیاسی، مالی و اجتماعی از کارآمدیمطلوب برخوردار نیست، بیایید پیش از آن که فرصت‌ها از دست بروند چاره‌ای برای ایرانبیندیشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین بیان کرد: جامعه امروز ایرانبه مدد دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خواستار شفافیت نهادهای مختلف و پاسخگویی مسئولاننظام است. البته از نقاط قوت دولت روحانی تقدیم به موقع لایحه بودجه و انتشار آن درافکار عمومی است که باعث شفافیت و آگاهی مردم از بودجه نهادها و ارگان های کشور شدهاست؛ این امر می‌تواند موجب نظارت دقیق‌تر و پرسشگر افکار عمومی و از سویی پاسخگوییمسئولان نظام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: اما آقای رئیس جمهور بهنظر می‌رسد ضرورت برخی بودجه‌ها توجیه پذیر نباشد پس چرا نسبت به حذف آن‌ها از لایحهبودجه اقدام نکرده‌اید؟ این در حالی است که بارها تاکید شده برای پرداخت طلب اقشارزحمت کشی چون فرهنگیان و بازنشستگان پول کافی ندارید.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع وفاق ملی پرداخت و گفت: یکی از موانعدیگر در راه تحقق وفاق ملی موضوع حصر و زندانیان سیاسی است که این روزها بارقه‌هایامید برای حل آنها به چشم می‌خورد همه امیدواریم آغاز سال جدید پایانی بر موضوع حصرباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین به مساله آلودگی هوای تهران و چند کلانشهردیگر کشور اشاره کرد وگفت: این روزها تهران و بسیاری از شهرهای کشور محتاج هوایتازه هستند ، باید فریاد محیط زیست را شنید و چاره اندیشید تا خدای نکرده شاهدبحرانی و امنیتی شدن آب و هوا نشویم. تهران به عنوان پایتخت در برخی از شاخص‌ها ازسایر شهرها اعتبارات کمتری دارد .

حیدری در پایان گفت: از رئیس جمهور می خواهم تا برای رفع بسیاری از موانعو مشکلات جامعه با مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار اصلی اداره کشور رایزنی و مشورت  های لازم و مستمر را داشته باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر