کد خبر: 37462
A

ارتقای ضریب ایمنی در فضای سایبری استان مرکزی ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در دوره آموزشی جعل اسناد و راه های مقابله با آن گفت: ارتقای ضریب ایمنی در فضای سایبری و ایجاد و توسعه امنیت اطلاعات با امور پیشگیرانه در استان ضروری است.

ارتقای ضریب ایمنی در فضای سایبری استان مرکزی ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  افزود: از سال های 2005 تا 2015 ، شمار کاربران سایت های مجازی و اینترنت 2 برابر شده و در این راستا جرم های رخ داده در این فضاها نیز 2 برابر شده است.
وی بیان کرد: جرایم مالی 81 درصد از جرم های فضای مجازی را در دنیا به خود اختصاص داده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ادامه داد: نفوذ اینترنت در دنیا به 96 درصد و در جمهوری اسلامی ایران به 85 درصد رسیده است‌.
وی بیان کرد:جعل اسناد یکی از مسایل مهم امنیتی است به همین دلیل ستادی در استان ها به نام ستاد پیشگیری از جعل زیرمجموعه شورای تامین تشکیل شده که این مهم بیانگر اهمیت موضوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  اظهار کرد: فناوری اطلاعات به بلوغ زودرس مبتلا شده و این در شرایطی است که باید به سرعت این رشد پیش بینی های لازم و بازدارنده در جرایم احتمالی دیده شود.
حقیقی اضافه کرد: بحث جعل اسناد به دلیل سرعت بالای فناوری دارای پیچیدگی هایی است که می طلبد تمام نیروها و سیستم ها تسلط ویژه ای بر امور مربوطه خود داشته باشند.
وی عنوان کرد: آموزش نقش موثری در مقابله و پیشگیری از جعل اطلاعات در فضای مجازی دارد و باید روز به روز بیشتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در دوره آموزشی یک روزه جعل اسناد و راه های مقابله با آن که با حضور اساتیدی از وزارت کشور، وزارت اطلاعات ،قوه قضائیه و نیروی انتظامی برگزار شد، بیش از 500 نفر از مدیران دستگاه های اجرایی، کارشناسان حقوقی، نیروهای حراست، نمایندگان تشکل های مردمی، هیات های ورزشی، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی و فرمانداران استان مرکزی نیز حضور داشتند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر