کد خبر: 37468
A

حمایت از شهردار جدید و شورای شهر را وظیفه خود می دانیم

استاندار کرمان گفت:حمایت از شورای اسلامی شهر و شهردار جدید کرمان را وظیفه خود می دانیم و این حمایت همراه با مسئولیت پذیری و گزارش خواهی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا رزم حسینی در آئین تقدیر از شهردار سابق و معرفی شهردار جدید کرمان، افزود: شوراها باید اختیارات لازم را به شهرداران داده و در کنار آن نظارت و گزارش گیری را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم شهرداران پیشین چون مهندس سیف الهی و مهندس بابائی در کرمان بسیار زحمت کشیده اند، گفت: کرمان در گذشته از ولایت های بسیار مهم کشور بوده است و پیشینه این شهر بر اساس آثار به جا مانده از تاریخ و کاروانسراها، حکایت از نقش پررنگ کرمان دارد.
رزم حسینی با بیان اینکه شهر کرمان 13 هزار هکتار وسعت و  700 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: این موضوع باعث شده که خدمات رسانی به برخی شهرک های ایجاد شده با دشواری روبرو شود.
وی از خدمات شوراهای اسلامی شهر کرمان در دوره های قبل نیز تقدیر و با اشاره به اینکه متن شهر را خالی کرده و حاشیه آن را افزایش داده ایم، اظهار کرد: باید به بافت قدیمی شهر توجه و پروژه های جدید را در این نقاط اجرا کرد.
استاندار کرمان گفت: بزرگترین کارانجام شده در دولت یازدهم در استان کرمان، مبارزه با حاشیه نشینی بوده است که این امر کار بسیار سختی بود و در این رابطه 5 هزار و 745 هکتار اراضی از زمین خواران پس گرفته شد.
وی تصریح کرد: اگر همراهی دستگاه قضایی، شهرداری، استانداری و سایر نهادهای مربوطه را نداشتیم، این کار انجام شدنی نبود زیرا کسانی که از این زمین خواری منافع داشتند، مخالفت می کردند، لذا اگر می خواهید کار کنید، بدون ملاحظات سیاسی اقدام نمایید.
استاندار کرمان با بیان اینکه در دولت یازدهم 110 صورت جلسه مربوط به حوزه شهری داشته ایم، گفت: دولت در حال حاضر به صورت قرضی کار می کند و اگر بخواهیم با پول نقد کار کنیم، نمی توان پروژه های بزرگ را اجرا کرد.
وی بر توسعه اختیارات شهرداران تاکید کرد و گفت: شعار ما بر پایه ولایت و توسعه است و همه مردم ایران و کرمان ولایت مدار هستند و هدف نظام نیز توسعه و پیشرفت است و همه ما باید در این راستا حرکت کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه سیاست ما سیاست میانه روی و اعتدال است، گفت: همه باید در اداره شهر، استان و کشور نقش داشته باشند و هیچ کس نباید نادیده گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال انسجام بخشی به ادارات در حوزه پیشرفت و توسعه هستیم، باید بر مبنای مثلث توسعه اقتصادی حرکت کنیم و در این رابطه ائمه جمعه ناظر این کار هستند.
استاندار کرمان گفت: اگر می  خواهیم راه شهدا را به صورت واقعی دنبال کنیم، باید وقت خود را وقف خدمت به مردم نماییم زیرا بدون منفعت طلبی و ملاحظات سیاسی می توان در در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداشت.
شهردار سابق کرمان نیز در این آئین گفت: یکی از مهمترین کارها در ابتدای مسئولیت در شهرداری کرمان، اصلاح ساختار داخلی شهرداری برای خدمت بهتر به مردم بود که در این راستا بازنگری در طرح تفضیلی، صدور فیش های خدمات شهری، بازنشستگی افراد بالای 30 سال کار شهرداری و اقداماتی از این دست انجام شد.
علی بابائی با تاکید بر اینکه سند اقتصاد مقاومتی شهرداری کرمان نیز در این دوره تدوین شد، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی در این راستا انجام شد و با واگذاری جمع آوری و حمل زباله به بخش خصوصی، علاوه بر اینکه 40 دستگاه خودروی فرسوده از خط خارج و 300 نیرو به بخش خصوصی داده شد، در هزینه های اجرای این کار صرفه جویی گردید.
وی بازسازی 53 دستگاه اتوبوس، نوسازی 400 تاکسی از مجموع یک هزار و 100 تاکسی فرسوده در شهر کرمان و راه اندازی مرکز مانیتورینگ شهری را از دیگر اقدامات انجام شده در شهرداری کرمان دانست.
سرپرست کنونی فرمانداری کرمان عنوان کرد: در سال گذشته 45 میلیارد تومان صرفه جویی مستقیم را در شهرداری کرمان داشته ایم و این کاهش هزینه ها در سال های آینده نیز تداوم خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: محور کارهای شهرداری کرمان در حوزه های سرمایه گذاری و ساماندهی بافت تاریخی نیز منجر به اجرای کارهای بزرگی شده است.
بابایی یادآور شد: در دوره اخیر شهرداری کرمان قرارداد شش تقاطع همسطح بسته شد و این در حالی است که بدون تلاش مدیران اجرایی استان کرمان برخی از این پروژه ها غیر قابل اجرا بود.
وی تکمیل و راه اندازی مدرسه حیاتی، کف سازی و مقاوم سازی بازار، کف سازی میدان ارگ، اجرای 250 پروژه کوچک و بزرگ در شهر کرمان، بهسازی معابر، ایجاد پارک های جدید، آغاز احداث چندین پارک جدید، راه اندازی آب نمای موزیکال پارک مادر و ...  را از دیگر اقدامات شهرداری کرمان دانست.
شهردار جدید کرمان نیز گفت: مدیریت استاندار کرمان نشان داد با وجود همه چالش ها، می توان با مدیریت جهادی کارهای بزرگی را انجام داد.
سید مهران عالم زاده به شرایط خاص اقتصادی شهرداری ها اشاره و عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری، توجه به مدیریت هماهنگ شهری، توجه به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهر، توجه به میراث تاریخی و طبیعی کرمان و تدوین محورهای تاریخی و گردشگری از مهمترین اولویت های شهرداری کرمان در دوره جدید خواهد بود
وی عنوان کرد: توجه ویژه به موضوع معماری و شهرسازی، توجه جدی به تاب آوری شهر در مقابل مخاطرات و نوسازی بافت فرسوده، توجه جدی به جوانان در عرصه مدیریت شهری، توجه جدی به نقش بانوان در مدیریت شهری به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، توجه جدی به نظارت مردمی بر شهرداری، لزوم تسهیل سرمایه گذاری در حوزه شهری کرمان و ارتباط مستقیم با اصحاب رسانه از دیگر محورهای کاری و اولویت های شهرداری کرمان در دوره جدید مدیریتی خواهد بود.
عالم زاده به اولویت های حوزه اداری شهرداری نیز اشاره و بیان کرد: شفافیت سازمانی و اداری، حرکت به سمت کاهش تصدی گری، آموزش کارکنان و تکریم ارباب رجوع و ایجاد شهرداری مجازی در این راستا دنبال می شود .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر