کد خبر: 37476
A

عمران و آبادانی روستاها و بهبود معیشت روستائیان از سیاستهای جدی دولت تدبیر و امید است

اسلامی:توسعه روستایی، رونق اشتغال و کاهش فقر از جمله اهدافی است که باید جدی گرفته شود.

عمران و آبادانی روستاها و بهبود معیشت روستائیان از سیاستهای جدی دولت تدبیر و امید است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به این که بالا بردن اختیارات شهرستان ها برای بنده یک اصل است، گفت: تفویض اختیارات به فرمانداران به دلیل آن است که در میدان عمل گره گشایی کنند.

استاندار با اشاره به این که 26 درصد جمعیت کشور، 42 درصد جمعیت مازندران و 50 درصد جمعیت نکا روستایی است که یک مزیت بسیار مطلوب برای شهرستان است، افزود: عمران و آبادانی روستاها و بهبود معیشت روستائیان از سیاستهای جدی دولت تدبیر و امید است و باید توسعه روستایی شتاب یابد تا مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت روستاها محقق شود.
اسلامی با تاکید بر این که توسعه روستایی، رونق اشتغال و کاهش فقر از جمله اهدافی است که باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: نهادهای مسئول باید در جهت توانمند سازی افراد تحت پوشش در کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی تلاش کنند و اعتبارات اشتغال تبصره 16 قانون سالانه بودجه در این راستاست.
رییس شورای اداری استان، با تاکید بر این که با کار ترویجی، آموزشی و تشویقی باید بهره وری محصولات کشاورزی افزایش یابد، خاطر نشان ساخت: باید با کاهش مصرف آب و افزایش تولید، نرخ بهره وری تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.
مقام عالی دولت در استان، با اعلام این که برای بهره گیری از ظرفیت صندوق های مختلف جهت سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون در استان مذاکره کرده ایم، تصریح کرد: باید با استفاده از همت والا و فرصت های موجود در میدان عمل، شهرستان ها را به شهر پاک عاری از طلاق، اعتیاد، زباله و ... تبدیل کنیم و محیط را برای حضور گردشگران زیبا و تمهید نماییم.
اسلامی با تاکید بر این که طرح تفکیک زباله از مبدا باید به جد در شهرستان ها اجرا شود، گفت: مصوبه طرح فاضلاب شهرستان های شرق مازندران را اخذ کرده ایم که روند اجرای آن از سال آینده آغاز خواهد شد.
وی با بیان این که تلاش برای ایجاد سرمایه گذاری های جدید به توسعه اشتغال و رونق تولید کمک بزرگی می کند و باید از ظرفیت مازنی های صاحب سرمایه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان دعوت کرد، افزود: از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم برای حل مشکل اشتغال باید بهره برد.
استاندار بر صیانت از سلامت اداری تاکید کرد و یاد آور شد: ارتباط مسئولان با مردم قوی و درهای اتاق مدیران به روی مردم باید باز باشد و باید مدیران به مشکلات مردم گوش فرا دهند.
نماینده عالی دولت در مازندران، با بیان این که باید برای اشتغال دغدغه داشت و با جلب سرمایه گذاری و استفاده از فرصت های موجود و رونق فضای کسب و کار برای تقویت اشتغال اهتمام نمود، تصریح کرد: ترکیب جنسیتی، تحصیلی و مهارتی بیکاران و فضای موجود برای اشتغال در شهرستان ها شناسایی شود.
استاندار مازندران در این روز با حضور در بیت شهید مدافع حرم جاویدالاثر ابراهیم عشریه در شهرستان نکا با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو نمود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر