کد خبر: 37477
A

در دیدار معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با استاندار سیستان و بلوچستان مطرح شد: توجه ویژه به حاشیه نشینی و توسعه ی روستاها

در دیدار معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با استاندار سیستان و بلوچستان، مسائل مربوط به حاشیه نشینی و موانع توسعه ی روستاها و شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

در دیدار معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با استاندار سیستان و بلوچستان مطرح شد: توجه ویژه به حاشیه نشینی و توسعه ی روستاها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید دانیال محبی در این دیدار با اشاره گسترش حاشیه نشینی در برخی شهرهای استان از جمله زاهدان و چابهار، گفت: مسائل بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی از جمله معضلات و مشکلات موجود در حاشیه ی شهرها است.
وی با بیان اینکه توسعه نامتوازن، عامل اصلی ایجاد حاشیه نشینی در شهرها است؛ افزود: عدم توجه به روستائیان و عدم فراهم آوری امکاناتی از قبیل زیرساخت های ایجاد اشتغال، سبب شده است ساکنان روستاها و شهرهای اطراف به حاشیه ی شهرهایی مانند زاهدان و چابهار مهاجرت کنند.
استاندار با بیان ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان، ایجاد شرایط ماندگاری افراد در روستاها و شهرها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد صنایع و کارگاه های کوچک، توجه به توسعه و اقتصادی نمودن بخش کشاورزی، حمایت از صنایع دستی روستائیان، توجه به ظرفیت های موجود برای ایجاد کار و کسب در حوزه خدمات از جماه مهمترین مباحثی است که با برنامه ریزی و تمرکز بر آن، ضمن ایجاد ماندگاری، زمینه مهاجرت معکوس به روستاها و شهرهای کوچک را فراهم می آورد.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در این دیدار با اشاره به تغییر اقلیم کشور و کاهش نزولات آسمانی، ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب شهری در همه ی شهرهای استان و احداث تصفیه خانه فاضلاب را برای تامین آب مورد نیاز صنایع و معادن ضروری دانست.
سید محمدعلی افشانی بهره گیری از ظرفیت اینترنت را در فروش اینترنتی صنایع دستی و محصولات روستایی را یکی از بهترین راه های ایجاد کسب و کار در دنیا برشمرد و از مزیت های این روش را فروش مستقیم، حذف واسطه و رونق کسب و کار ذکر کرد.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛ پیگیری اصلاح شبکه آب و فاضلاب حاشیه شهر زاهدان را از جمله برنامه های خود ذکر کرد.
وی همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا موثر دانست و تصریح کرد: باید با نگاه ویژه سهمیه ویژه وسیله نقلیه عمومی درون شهری به استان اختصاص داده شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر