کد خبر: 37485
A

محکومیت۶۳ساله بقایی/ نشست سه جانبه ایران،ترکیه وآذربایجان/ ماجرای گریه امام برای عزل منتظری...

باز نشر «منشور کرامت انسان» پایه «منشور حقوق شهروندی»، دور از حاشیه با معاون رییس جمهور، نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان در باکو، موضوع کارت حلال و حرام نمایندگان مجلس چیست؟، باز نشر فرمان هشت ماده‌ای به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصویب قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر در سازمان ملل، تایید حکم اعدام قاتل بنیتا در دیوان عالی کشور، دیدارهای ظریف با وزیران انور خارجه ترکیه و اذربایجان، اتهام به دست داشتن ایران در حمله موشکی یمن به عربستان، تشدید نظارت برای شب‌ یلدا و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برگزاری اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، «منشور کرامت انسان» پایه «منشور حقوق شهروندی» و فرمان هشت ماده‌ای به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی بازنشر شدند.

همچنین مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطراتی از سیدرحیم میریان از محافظان بیت امام خمینی (ره) ماجرای گریه امام (ره) برای عزل ‌آیت‌الله منتظری را منتشر کرد.

علی‌اصغر مونسان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در ایسنا در گفت و گویی به درور از حاشیه از پشت پرده عوارض خروجی تا بودجه‌ای که افسردگی می‌آورد، گفت.

تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد موضوع کارت حلال و حرام نمایندگان مجلس و افزایش حقوق نمایندگان مجلس توضیحاتی را ارائه کردو گفت که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق نمایندگان بدون اضافه‌کار و ماموریت باید بیش از ۱۰ میلیون تومان باشد اما رییس مجلس در ۵ - ۶ سال گذشته اجازه نداده حقوق نمایندگان از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بیشتر شود.

در سخنان اعضای شورای امنیت در نشست مربوط به برجام اعضای شورای امنیت بر اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها تاکید کردند و معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده اتحادیه اروپا در این سازمان با بیان اینکه آژانس تا کنون ۹ بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است، گفت: تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای تایید نکردن برجام، آینده این توافق را در وضعیت نامعلومی قرار داده است.

در همین راستا نمایندگی‌ ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد:جامعه‌ بین‌الملل اجازه تضعیف برجام را به آمریکا ندهد.

روز دوشنبه نیز سازمان ملل متحد به بهانه‌ی شرایط نامناسب حقوق بشر در ایران، قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر را که توسط کانادا تنظیم شده بود، به تصویب رساند.

پنجمین نشست همکاری‌های سه‌جانبه در موضوعات چند جانبه و منطقه‌ای با حضور سه وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان در باکو برگزار شد.

ظریف پس از پایان این نشست با اشاره به بیانیه پایانی نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان اظهار کرد: وزیران خارجه تصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کردند.

همچنین مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه این نشست را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت که خواستار افزایش واردات نفت و گاز از تهران و باکو هستیم.

وزیر خارجه کشورمان که روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست سه‌جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان به باکو رفته است در حاشیه این نشست با وزیر خارجه آذربایجان و مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز دیدار کرد و همچنین در جریان سفر خود با حضور در جمع ایرانیان مقیم باکو گفت:موفق‌ترین تجار، پزشکان و مهندسین در سراسر جهان ایرانیان هستند.

امارات و بحرین ایران را به دست داشتن در حمله موشکی یمن به عربستان متهم کردند. دولت امارات در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله موشکی انصارالله یمن به کاخ یمامه ریاض مدعی شد: این تجاوز بار دیگر بر نقش منفی و خطرناک جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.

نیکی هیلی، نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل نیز بار دیگر در ادعاهایی مضحک گفت که حمله‌ی موشکی حوثی‌های یمن به ریاض، بار دیگر نشان می‌دهد که ایران برای یمن سلاح فراهم می‌کند.

از طرفی دیگر سرگئی لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه  که در شورای فدراسیون روسیه سخن می‌گفت با توجه به موفقیت مثلث ایران، روسیه و ترکیه در حل مسایل سوریه پیشنهاد اتحاد سه کشور را در سطح حل مسایل و مناقشات جهانی مطرح کرد.

حکم اعدام قاتل بنیتا دختر هشت ماهه ربوده شده توسط سارقان خودرو در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور ابرام (تایید) و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد. چندی قبل رئیس کل دادگستری تهران گفته بود که متهم ردیف اول و دوم این پرونده به حکم اعتراض کرده‌اند و در نهایت پرونده با توجه به اعتراضات به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

همچنین حمید بقایی میزان محکومیتش را اعلام کرد و در کانال تلگرامی خود مدعی شد که به ۶۳ سال زندان محکوم شده است.

رئیس سازمان تعزیرات از تشدید نظارت برای شب‌ یلدا خبر داد و با اشاره به نظارتی که سازمان تعزیرات در شب یلدا بر اقلام مورد نیاز مردم خواهد داشت، اظهار کرد: گشت‌های مشترک به صورت مستمر ادامه دارد. طبیعی است به این مناسب گشت‌ها را از نظر کمی افزایش دهیم، همچین سازمان‌های همکار موظف و مکلف را با خود همراه کنیم.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) ۲۹ آذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر